13 Eylül 2013 Cuma

Üstüne bişey almadan çıkmaaaaaaaaaaaa !

Evden dışarıya çıkarken düşündüğüm tek şey var, üstüme birşey alsam olmaz almasam gönül razı değil !!!

Bu cümle sonbahar cümlesidir, yaz gibi görünen havaya rağmen napsak ne'etsek erken kararan, ruhumuzu daraltan, inceden bir hüzne sokan ve gece soğuklarıyla ünlü olan sonbaharın etkisinden kaçamayız...
Bugün cuma olması nedeniyle serbest kıyafet prosedürümüze uyarak dilediğimce giyindim yani ruh halim git şunları giy dedi. Üstüme inceden bir hırka aldım ama hava sıcak olduğu için dayanamadım çıkardım, ofiste klimalar açık olduğu için tekrar giyindim ve bu işlemi akşama kadar defalarca tekrarlayacağımdan eminim !
Renklerimden dolayı herkes baharı getirdiğimi söyleyerek iltifatlar yağdırıyor, yaz geri gelmiş herkes mutlu olmuş-muş fakat benim ruhum çoktaaan sonbahara geçti bedenim yazda kalsa nolur :)

Hal böyle olunca da sadece ruh durumumuzu değil, cildimizden saçımıza yaşantımıza kısacası metobolizmamızı tümüyle değişime sokuyoruz mevsim geçişlerinde. Bu yüzden de 4 mevsimin tadını çıkarmak ve bir önceki mevsimin kritiğini yapabilmek adına uygulamamız gereken bazı rutinlerimiz olmalı. Mesela hepimizin bildiği gibi yaz aylarında güneş ve deniz suyunun etkisiyle kurur, matlaşır. Cildin kaybolan nemini geri kazandırmak için özel bakımlar gerekli. Özel nem maskeleri evde uygulanabilecek kolay bir yöntemdir. Sürekli de güzellik merkezlerinde dolaşıp sonbahara rahat girmeliyim diye uğraşmayın tabiki :)  Vitamin ve proteinlerden oluşan cilt maskelerinin haftada 1-2 kere uygulanması cilde zaten gereken nemi kazandırır sizi de soluk ve sağlıksız görünmekten kurtarır paranızın çoğu cebinizde kalır...
 Düzenli iş hayatıyla beraber farkettiğim ve şuanki mevsim değişikliğinde beni en çok etkileyen ve en büyük değişikliklerden biri de uyku düzenimiz!
Uykuyla ilgili yaptığım araştırmalar çok ünlüdür :)  ve en son okuduğum paragrafta uzmanlar şöyle diyor :

Vücudumuzda ne zaman uykumuzun gelip uyuyacağımızı ve ne zaman uyanacağımızı belirleyen karmaşık bir sistem vardır. Bu sistemin en önemli parçalarından biri beynimizde bulunan güneş ışığının etkilerine hassas bazı bölgelerdir. Sonbahara girerken güneş ışığının gücünün azalması ve gün ışığı süresinin kısalması bu mekanizmaların çalışma düzenini değiştirebilir ve uyku sorunları ortaya çıkabilir. Ayrıca sonbahar mevsiminde insanların depresif bir ruh haline bürünebilir. Bunun bazen gerçek bir depresyon hastalığı şeklinde görülebilir ve depresif ruh halinin genellikle uykuya dalmada güçlük, gece sık uyku bölünmesi, çok erken uyanıp bir daha uyuyamama gibi şikayetler ortaya çıkabilir.
Hal böyleyken benim enerjimin çabuk bitmesi, dinlenememek, sürekli uyuma isteği ve durgunluk gibi şikayetler çoğumuzda vardır diye tahmin ediyorum. Çalışma saatleri düzensiz olan kişilerde ise vücut direncinin düşmesi ve sonunda meydana gelen rahatsızlıklar ile boy gösteriyor.
Diğer etkilerde kişiden kişiye farklılık gösterebilir bazılarımızda yaşam şartlarını daha pozitif olmaya yöneltebilir belki yaz sıcaklarından kurtulan ve yağmurlu-çamurlarda mutlu olduğunu bildiğim arkadaşlarım gibi...
Benim diyeceğim şudur ki; ''Ben niye mutsuz- çaresiz -sıkıntılı- yorgun- üzgünüm ve tam olarak neyim var sorularına verecek bir cevabınız yok ise nedeni muhtemelen sonbahara bağlı mevsim değişikliğinden kaynaklanıyordur ;) Yemeyin bitirmeyin kendinizi yakında soğuklar gelecek erken kararan havaya da sürekli kapalı mekanlarda olacağız ama inanın kendimizi parçalasak da alışacağız....

Yinede bana alışmak mı daha zor sevmek mi diye sorsalar erken kalkmak zorunda olmak derim ve bu yazıyı burada bitiririm :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder