10 Temmuz 2014 Perşembe

İLK Yardım

Geçtiğimiz hafta 2 günlük bir eğitim sonrasında izne çıkmıştım. Malumunuz konular epeyce birikti, espriler ve yeni bilgiler havalarda uçuştu fakat ben blogumdan hiçbirini aktaramadım. Akabinde hergün çekilen yeni resimler ve bulunan konular da kenarda kalmış oldu. Ben aklıma geldikçe önceki konuları çıkarıp mutfak masasına yatıracağım :)

İlkyardım konusunu ise gerçekten aktarmam gerekiyor çünkü hayatımda böyle bir sorumluluk duygusunu çok az defa, bu denli korkar ve hazır olarak hissetmiştim. Yazılı ve uygulamalı sınavda başarılı olmak koşulu ile alınan sertifika sonrasında herhangi bir müdahale gerekliliğinde ''açılın ben ilkyardımcıyım '' diyebileceğim. Diyeceğim demesine de kendimi nasıl okadar soğukkanlı tutacağım bilinmez. Allah göstermesin ama eğer mecbur kalırsamda ne uygulama yapacağım nelerden kaçınacağımı çok iyi biliyorum. Yaralı veya hastanın hayatta kalması için ilk müdehale benden gelebilir. Resimde görüldüğü üzere etrafımdakileri gülme krizine, hastayı ise çok konuşup komaya sokmazsam ben bu göreve hazırım :)

İlkyardım tanım olarak , herhangi bir hastalık veya kaza sonucu sağlığı tehlikeye girmiş olan kişiye olay yerinde sağlık personeli gelinceye kadar durumun kötüleşmesini önlemek için ilaçsız olarak eldeki imkanlarla yapılan müdahalelerdir. Doğru uygulandığı takdirde hayat kurtarır ve geride paha biçilemez duygular bırakır. yardım etmeyi çok severim ama hayat kurtarmak bambaşka bişey olsa gerek...
Eğitimin İçeriği ise;
1-Genel İlkyardım Bilgileri
2-Hasta,Yaralı Ve Olay Yeri Değerlendirmesi
3-Temel Yaşam Desteği
4-Kanamalarda İlkyardım
5-Yaralanmalarda İlkyardım
6-Yanık, Donma ve Sıcak Çarpmasında İlkyardım
7-Kırık, Çıkık Ve Burkulmalarda İlkyardım
8-Bilinç Bozukluklarında İlkyardım
9-Zehirlenmelerde İlkyardım
10-Hayvan Isırıklarında İlkyardım
11-Göz, Kulak Ve Burun’a Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım
12-Boğulmalarda İlkyardım
13-Hasta ve Yaralı Taşıma Tekniklerinden oluşuyordu. Ben daha önce üniversitede gördüğüm derslerden ve ehliyet sınavından hatırladığım kadarı ile tüm bilgileri gözden geçirdim. Umarım bu konuda bilinçlenmek isteyen herkes elinden geldiğince birşeyler yapar ve yardımları ne ilk nede son olur :)
Şimdilik farkındalıklar dileyerek aranızdan ayrılıyorum. hoşça ve sağlıkla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder