12 Eylül 2014 Cuma

Çalış, İyilik Yap ve Şükret

ÇALIŞ, İYİLİK YAP ve ŞÜKRET

Aşağıda kesitini vereceğim köşe yazısına birebir katılıyorum. Ben biliyodum zaten diyeceğim türden bir yazı çünkü...

Aldım elime çayımı cumayı en yoğun ve en memnun şekilde bitirmeye çalışıyorum. Başarıyor muyum evet başarıyorum...

Mutluluk şüphesiz ki, durum ve kişilere göre değişebilir ama mutlak ki ana sebepleri vardır. Araştırmalara göre bütün psikologların üzerinde fikir birliğine vardıkları üç mutluluk formülü varmış: kitaplara ve filmlere de konu olan Love, Eat, Pray bana çok uygun mesela..
Uzmanlar ise Şükretmek, iyilik yapmak ve yaptığın işi sevip daha çok konsantre olmak olarak adlandırmışlar.Bence çok mantıklı :)
*Şükretmek, hayattan duyduğun memnuniyeti ifade etmek, hatta bunu düzenli olarak yazmak ve söylemek, sadece insanın keyfini yerine getirmekle kalmıyor. Kalifornia Üniversitesi'nin araştırmasına göre fiziksel sağlığı düzeltiyor, enerji seviyelerini yükseltiyor, acı ve yorgunluğu azaltıyor!
*İyilik yapmak, sözgelimi düzenli olarak bir huzurevini ziyaret etmek, bir komşuya yardım etmek, babaanneye mektup yazmak, mutluluk derecesini ani ve dramatik biçimde artırıyor! Ne para, ne aşk, ne güneş, ne gençlik.
*Yaptığınız işi sevip, o işe bütün konsantrasyonunuzu ve enerjinizi severek vermek de, mutluluğun formüllerinden biri...
Marangoz olsanız da, doktor olsanız da böyle. O kadar araştırma, kolonoskopide ekstra 60 saniyeye katlanan denekler (!), yazışmalar, toplantılar, istatistikler... Psikologlar yine bize ana okulunda öğretilenlerle kutsal kitaplarda yazılanları bulmuşlar: Mutlu olmak için çalış, iyilik yap, şükret!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder