9 Eylül 2014 Salı

Scuba Diving yani Dalarım :)

Yeni haftadan herkese Alohaaaaa,
(Hawai adasında yaşayanların selamlaşma, ayrıca başkalarının iyiliği için bencil olmama, koşulsuz sevgi gibi anlamları da varmış bu kelimenin)


Haftasonu herzamankinden farklı olanlara selam olsun. O kadar sakin ruh hali ve yoğun bir pazartesi girişinden sonra ancak bugüne aktarabileceğim detaylarım da hayırlııı-uğurlu olsun :)))

Geçen hafta şirketimizin Sosyal Aktivite Kulübü bünyesinde gerçekleşen etkinliklerden bir tanesine özellikle davet edildim. Marmara Sualtı Topluluğunun Yassıada'da yaptığı dalışın bir parçası olmak ve cumartesi havanın bozuk olacağını bildiğim için (yazlığa gidip güneşlenemeyeceğim için) sabah kalkıp tıpış tıpış kalkış noktasının yolunu tuttum. Böylece ilk kez gittiğim Yassıada maceram ekibin teknesiyle 1 saatte yanaşarak başladı.
Vakti zamanında en ünlü yargılanmalara sahne olmuş bu terkedilmiş ada bile ilgimi çekmedi patlayacak havada dalmanın ne enterasan olacağını düşünmekten :))

Şuanda, suyun üzerindeki huzurumu, aktif spor hayatımdaki ayrıntıları ve yüzerken nasıl bir ruh hali içinde olduğumu anlatmama gerek dahi yok fakat suyun altındaki O sihirli dünya kelimelere dökülecek cinsten değil..!
Bu sporda profösyonel olmak için bröve almak, öncesinde teorik öğrenimlerin yanınnda ayrıca 2 dalış gerçekleştirmeniz gerekiyormuş. Bu dalışların ilki olan
Discovery dalış olarak adlandırılan programla, eğitim almadan, kısa bir eğitimle (brifing) sığ derinliklerde (5-7 m)deneme dalışı yapılıyor. Ancak ben grubun sivrisi olarak 15.4 m dalış yaptım =))Türkiye karasularında sportif dalış limiti 30mt, başlangıç seviyesi olan CMAS 1 Yıldız ve PADI Open Water dalıcıları maks. 18mt. ye dalabilirlermiş. Diğer tüm seviyeler(eğitmenler dahil) sportif dalış limitine uyuyorlar. Yani kafanıza göre dalamıyorsunuz öyle eeeeeen derinlere...

Bende kendi limitlerimin dışına çıktığım ve mavi suların dibinde
 dizlerimin üzerinde durarak, yamaçları yere paralel çıkarak elime aldığım denizyıldızı, deniz kestanesi ve diğer canlılardan oluşan dokuya bizzat dokunarak öğrendiğim için inanılmaz mutlu oldum. Elimde eldiven olmaması nedeniyle canlı olarak hepsini sevdim ve karşılığında da hiç zarar görmedim. Renkleri capcanlı su altı canlılarını, yosunları ve iskelenin ayaklarını güneş ışıklarının kırılımıyla bizzat deneyimledim. Su altı kameram sadece 3m için geçerli olduğu üzere elimde herhangi bir görüntü yok, sizlerle paylaşamıyorum :( Ne resim ne bir video olmadığı için sadece betimleyerek hislerimi aktarıyorum :)  Ancak bundan sonrası için olacak çünkü gördüklerim belgesel tadındaydı , sizi temin ederim :)

 
Fizyolojik olarak ise hareketlerimde, sürekli basıncını eşitlediğim kulaklarımda ve burnumda bir anormallik yoktu fakat bazen ekip arkadaşlarımın komik hareketleri, benim heyecandan herşeye dokunma isteğim, maskemin içindeki buharı temizlemeye çalışmak gibi nedenlerden dolayı nefesimi tuttuğumu farkettim :) Bu da doğal bişey sanırım çünkü son 20-25 dk hiç suyun üzerine çıkmamak insanı çok şaşırtan bir durum, ancak tüple hiç sıkıntı yaşamadım inanın !
Sürekli dalış etkinliklerine katılanlar bilirler bu hislerimi ancak ben çok detaylı anlatmak istedim bu deneyimimi su altından ürkenlere veya hayallerini erteleyenlere. Ayrıca dalışta eşli dalış (Buddy sistemi) etkin olduğu için bana eşlik eden hocamda eminim benim şaşkın bakışlarımdan pek bir keyif almıştır :) Sizde az biraz araştırmayla bu konu üzerine yazılmış olan pek çok hikayeye rastlarsınız, ancak, Li Mu Jeng’in sualtına dair bir sözü bunu çok güzel açıklamıştır aslında;



Yalnızca ıslanmak değildir dalmak, özgürlüktür insanı mavi derinliklere sürükleyen; Bir büyük dünyadır gürültü ve kötülüklerden soyutlanmış, sadece kendi nefesin ve büyülü bir yolculuk.”



Daha ayrıntılı merak edenler için ise Scuba diving kelime anlamı olarak ''self containing underwater breathing apparatus (scuba) olan'', su altına ilgisi olan herkesin bir sağlık manisi olmamak kaydıyla zevkle yapabileceği, denizlerin ve oradaki canlıların yaşamına, tüpündeki havasının ve cesaretinin yettiği kadar misafir olabileceği aletli dalış olarakta nitelendirilen bir spor olarak bilinir.
Tarafımca denendi herkese tavsiye edilir ve bu hobinin de devamı profesyonel olarak inşallah gelir diyorum.
Darısı başınıza  :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder