19 Eylül 2013 Perşembe

Hello Burci


Bugün günlerden Hello Kitty :)

Öğlen yemeğinde Ataşehirde açılan yeni merkezinde buluşmak üzere sözleştiğim iş arkadaşlarıma renkli görünmek için giyindim böyle... Halime tavrıma bakan ne işin var senin çizgi film karakterleriyle diye alay etmekten geri kalmasa da benim açıklamam hazır '' çok seviyorum çünkü ağzı yok '' Benden daha çok konuşmayan herşeyi sevdiğim doğrudur fakat bu beyaz kediciğe bayılıyorum :)

Koleksiyonum son 3-4 senede öyle hızla büyüdü ki...Yurtdışı alışverişlerimin %30'u Hello Kitty magzalarından topladıklarım ürünlerden oluşuyor. Ev tekstili, hazır giyim, aksesuar, peluş oyuncakları, stickerları, araba ekipmanları, sabahlık terlik ve aklınıza gelmeyen herşey bende mevcut. 28.yaş günümü bu yaz 3 katlı muhteşem bir pastayla kutladık koca koca adamlar olarak :) Biliyorum çok saçma ama küçüklüğümden beri koleksiyonlarımı takıntı derecesine getirmeden bitirmeye başarabilmiştim.. Bulunabilirlik ve çeşit fazlalığı yüzünden kendimi engelleyemiyorum bu alışveriş çılgınlığında. Daha da almadığım okadar çok ürünü var ki.. Yurtdışına çıkmadığım zamanlarda da sanal ortamdan öyle güzel şeyler aldım ki kullanmaya kıyamıyorum. Neyseki yeni evimde bir odamı tamamen bunlara ayırdım ve resmen kız çocuğu odası yaptım... 9 yaşındaki erkek yeğenim bile o odaya girmeye dayanamıyor :)

Ve şimdi resmen maaşımı dökebileceğim büyüklükte 2 mağazası İstanbul'da açıldı. (Ataşehir-Bağdat caddesi) Çok lezzetli ve yetişkinlere hitap eden bir restoranı da mevcut.. Cheescakeleri muh-te-şem !

Tarihçesini Türkçe'ye çevirmek ve koleksiyonu arttırmak için bile harcadığım vakti-nakti başka birşeye harcasaydım muhtemelen uzman olmuştum. Bu konunun uzmanı olmamın ise kime neye yarar sağladığı tartışılır. Belki günün birinde iş hayatımız kesişir benim aldığım maaş da haydan gelip huya gitmiş olur :)

Konunun özünü ve ruh halimi anlattıktan sonra birazda biyografisiyle Hello Kitty'yi anlatıyorum öyleyse, çok merak eden varsa okusun...

Hello Kitty,
Japon firması  Sanrio tarafından üretilmeye başlanmış ve ilk dizaynını Yuko Shimizu tarafından gerçekleştirmiş bir gerçekdışı çizgi karakterdir.
Beyaz Japon kadın görünümünde dişi kedi olarak resmedilmiştir ve bir öğe üzerinde karakterin ilk görünümü, bir vinil madeninden para cüzdanı olarak, 1974 yılında Japonya'da tanıtıldı ve 1976 yılında Amerika Birleşik Devletleri'ne götürülmüştür.
2010 yılı itibarıyla 36 yaşında, Sanrio 5000000000 $ bir yıl değerinde küresel bir pazarlama fenomen haline gelen  Hello Kitty her sene büyüme sağlamış...
2007 yılında başlayarak, Japonya'da trendleri takip eden  Sanrio daha fazla siyah ve daha az pembe Hello Kitty'ler için koyu tasarımlar kullanarak  kawaii stillinden sıyrılmayı başarmış.

Hello Kitty ile farklı temalı tasarımlar ve bir dizi güncel trendleri takip edip düzenli olarak üretildi. 1999 yılında Hello Kitty yıllık 12.000 farklı ürünle bugünlere geldi. 60'dan fazla ülkede 50.000 farklı Hello Kitty markalı ürünleri ile varklığını ilan etti, diyor araştırmalarım...

http://en.wikipedia.org/wiki/Hello_Kitty

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder