6 Eylül 2018 Perşembe

Sıra sıra maddeler



Hellööööö !
Accık gezdim geldim yine, huyumdur konuları biriktirip yazarım ben :) Ama iş konuşmaya gelince hemmmmen anlatmam lazım. Yoksa ya unuturum ya da etkisini kaybeder, paylaşmaktan vazgeçerim..

Nerdeydim diye meraklandıysanız da söyleyeyim, bayram tatili yıllık izin birleşmesinden doğan en güzel ve en uzak noktadaydım yine. Macera dolu değil artık belki ama en çok huzur bulduğum ikinci hayatım olan Kaliforniya sahillerindeydim...  Blog yazılarıma defalarca kez konu olan şu ''benim San Diego'mdaydım yani... Önceki tatiller ve ruh halleri için tıklayabilirsiniz ;)

Deniz kum güneş sezonunu bu sene Kıbrıs'ta açmak kısmet oldu. Haftasonları yazlıkta aile- arkadaşlar ile devam etti. Güzel organizasyonlara rağmen yetmedi, birşey anlamadan yaz yine bitiyor lakin ordayken de yüzmek ve plajların tadını çıkarmak bir başka iyi geldi bu sefer..  Su altı su üstü bütün fotolar videolar da hazırlandı, relax bir şekilde işlerin başına dönüldü, hatta dönerken uçağın o bitmez soğuğu nedeniyle hasta bile olundu.. Neyse herşeye rağmen tatil çok güzeldi, iyi geldi. Eee bir çalışan için daha ne olsun, resmen oh kebap !

Efendim bugünkü konumuz aslında bambaşka bir içeriğe sahipken niye bu detayları sizinle paylaştığıma geliyorum hemen. Bilindiği üzere hali hazırda evli değilim ben ve o nedenledir ki önceliklerim bir çoğunuzdan farklı. Çünkü ben tatil için çalışan, çalıştıkça tatil yapmak için uğraşan, kısacası  yalnızca ve yalnızca gezip -görmek, yemek -içmek, okumak ve öğrenmek için dünyaya gelmiş biri gibiyim çoğu zaman. Bekar olup yerinden kıpırdayamayan/ kıpırdamak istemeyenlerin, uzaklardan korkanların veya yeni insanlar tanımaktan çekinenlerin beni anlamasına imkan- ihtimal yok.

Gittiğim her yerde veya gündelik yaşantımda her daim biri/birileri yanımda olur. Kalabalıklarda veya aynı anda herkesle verimli zaman geçirmeyi severim ben.  Lakin yanımda biri olmasa bile şu saatten sonra sorun olmaz çünkü gayet gözü açık, nerde ne yapması gerektiğini ve yaşamasını biliyorum artık. Eskiden yalnızlıktan nefret ederken (30'dan sonra sanırım ) zamanın tadını kendimle de çıkarabilen bir insana dönüştüm :) Aile fertlerime, dostlarıma ve tecrübeler / vizyon olarak beni tamamlayacak yepyeni insanlara kapım her daim açık ama tersine artık cevabım gayet kısa ve net ! çok insan, çok olay ve huzursuzluksa konu '' Hayır, aman kalsın..! ''


Ne yanımda mecburiyyetten insan taşırım ne de evlenmek için evlenir, milleti memnun etmeye çalışırım bu saatten sonra ! Binbir çeşit örnek var hali hazırda etrafımda, ne ilişkiler, aman efendim ne evlilikler.. Evlere şenlik !

Şimdilerde moda olan bazı durumlar var hele gizli evlilik sözleşmeleri, anlaşmalı evlilikler veya boşanmalar vs.. zaten göstermelik birlikteler oldum olası var ki daha da fazlalaştığına eminim günden güne.. Sadece sosyal medyadan resim paylaşmak için bile hayatına birilerini alıyor kızlar veya evlenip -mişşş gibi göstermeye bayılıyor hayatını bazı erkekler. 
Lakin ben kendimi bildim bileli istediğim ve beklediğim tek şeyin şu olduğundan eminim artık: Benimle aynı yöne bakabilen, tamamlayıp-tamamlanmaya hazır olan buyursun gelsin eşim-dostum olsun. Eksik olan demiyorum yanlış anlaşılma olmasın yeniliklere ve gelişime açık olan girsin hayatıma istiyorum ve özellikle bana bir şeyler katsın, öğretsin büyütsün isteği içindeyim.. Hayatı paylaşmak istiyorum yani kimseye zorluk çıkarmak, dertsiz başıma da dert almak niyetinde değilim en nihayetinde..
Aşağıdaki soruların bazılarından sebep ayrıldım bugüne kadar uzun süren ilişkilerimden. Yoksa 2 çocuklu teyze olmuştum çoktan. Pişman mıyım asla, güzelleştim yasla' diyerek burada yorumlarımı kesiyor ve sizleri şu köşe yazısıyla baş başa bırakıyorum.. Sonuna kadar katıldığımı da belirtmek istiyorum ayrıca. 
Mutlu, sağlıklı, pozitif ve gerçek olun inşallah :) Hoşçakalın, 

Psychology Today'in internet sitesinde bu listeyi görünce hemen sizlere sunmak istedim.
Evlilik bu, zor müessese. İcabından, gerekliliğinden, aile isteğinden, aşktan, heyecandan evlenip evlenip boşanılıyor ya; işte bu soruların cevaplarında netleşirseniz, sanki işler daha kolay olacakmış gibi geldi bana.
Haydi buyrun, başlıyoruz:
1. Şimdi hoşumuza giden ama sonra sinirimizi bozabilecek farklılıklarımız ne?: Eee aşkın başında sevgilimizin her huyuna bayılırız. 'Valla benim gibi sakin değil, çok enerjik' diye sevinirken, bir süre sonra 'Ayy çok yoruyor beni' çekebiliriz. O yüzden bu farklılıkları baştan dikkate almak lazımmış.
2. Bireysel olarak ve birlikte stresle nasıl baş ediyoruz?: Stres kol geziyor sevgili okurlar... İş, trafik, ödemeler, dünya âlem derken stres üstü stres. Peki strese karşı ikinizin tepkileri nasıl? Beraber çözüm üretebiliyor musunuz?
3. Partnerimin alkolle, uyuşturucu maddelerle ve kumarla ilişkisi nasıl?: Bu çok önemli bir soru. Gece gezmelere doyamadığınız sevgiliniz, iki çocuk olunca da barlardan çıkmazsa görürüm sizi! Kumar zaten felaket, aman sen bu üçlüye dikkat et!
4. Ev arkadaşı olarak nasılız?: Bütün iş sana mı yıkılıyor? Aynı evde birbirinize nefes aldırıyor musunuz? Uyku saatleriniz nasıl? Beraber uyumlu bir şekilde yaşayabilecek misiniz?
5. Çocuk yapma konusunda düşünceleriniz aynı mı?: Kimi üç çocuk ister, kimi hiç istemez. Bu iş yayında toplanmaz; önceden kararınızı vermek elzemmiş.
6. İlişkimizi başkalarıyla konuşuyor muyuz?: Her kavgada annesine koşan bir koca veya en yakın arkadaşlarına özelinizi anlatan bir kadın ister misiniz? Bu konuda sınırlar çizilmeliymiş.
7. Aranızdaki çatışmaları nasıl ele alıyorsunuz? Tartışmalar, farklı düşünceler elbette olacak... Olacak da, ikinizin bu durumlara yaklaşımı ne? Kimi duvar olur, kimisinin çenesine vurur. Kimi kötü konuşur, kimi hakaret eder, kimi içine kapanır. Bakın yani...
8. Ailelerimizle anlaşıyor muyuz?: Evlilik demek, aileler de demek... Gelini sevmeyen bir kayınvalide, hayatı zindan edebilir. Saygı, sevgi tüm aile içine yayılmazsa, o iş yaş olurmuş.
9. Evlenince değişmesini umduğunuz şeyler var mı?: Cevap veriyorum; olmasın. Çünkü insanlar biraz zor değişir. Değişeceğini umarak imza atılmamalıymış.
10. Para harcamaya yaklaşımınız ne?: Eşiniz cimri mi veya fazla eli açık mı? Paraya hakim mi? İş durumu nasıl? Yeni bir ev almak istiyor musunuz? Vesaire vesaire... Para, evliliklerin bozulmasında en etkin konuymuş.
11. Kendimize ait alanlarımız, zamanımız olacak mı?: Evlendiyseniz, birbirinize tutkalla yapıştırıldınız demek değil ya ! Arkadaşlarınızla geçireceğiniz vakitler, yalnız kalmak istediğiniz zamanlar olacak. Peki eşiniz buna nasıl yaklaşacak?
12. Ev işleri nasıl bölüşülmeli?: Bütün iş tek kişiye kalırsa arıza çıkar mı, çıkar. Peki kimin sorumluluğu ne olacak? Evlenmeden önce buna karar vermeliymişsiniz.
13. İşlerimize bakışımız ne? Kovulursak eşimizin tepkisi ne olur?: İş hayatı zor tabii... Zamlar, terfiler, kovulmalar, zorluklar, değişken çalışma saatleri, iş toplantıları, yemekleri, seyahatleri... Peki eşiniz tüm bunlara ne tepki verecek?
14. Başkalarıyla ilişkilerimize yaklaşımımız nasıl?: Eski arkadaşlarına sevgi göstermesi, arkadaşlarıyla vakit geçirmesi, eski sevgilisini görünce selam vermesi sizde nasıl reaksiyonlara sebep oluyor? Ve bu karşınızdaki tarafından biliniyor mu?
15. Dini inançla ilişkilerimiz nasıl?: Dini inancımız, bayramlarımız, ritüellerimiz, dine yaklaşımımızın aynı düzeyde olması evlilikte çok önemliymiş.
16. Yaşayacağınız yer konusunda anlaştınız mı?: Aniden şehir değiştirecek olsanız bunu yapar mıydınız? İkiniz de evinizin bulunduğu yerden mutlu olmanız gerekirmiş.
17. Dış görünüşünüz ne kadar önemli?: Evlenince bünyeye bir salma gelirmiş ya... Hani bir de sürekli aynı evde olunca, o diz izi yapmış eşofmanlar da çıkar ya... Çıkmasın diyorlar. Dış görünüş meselesine özen göstermek gerekirmiş ve burada da uyum şartmış.
18. Yatak odasında durumlar ne?: Yani cinsel yaşamınız... İkinizin de beklentilerinin, isteklerinin, arzularının ahenkle dans etmesi zaten evliliğin en kilit noktalarından biri. 

Eğer evlenecek olsam ve bu soruları sormaya kalksam yüzde 1000 cayardım diyor, çiftlerimize mutluluklar diliyorum.
https://www.sabah.com.tr/yazarlar/gunaydin/ozyilmazel/2017/05/29/evlenmeden-once-ciftlerin-birbirine-soracagi-18-soru

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder