10 Mayıs 2018 Perşembe

Barcelona




Hola İspanyola !
Selamımdan da anlaşılacağı üzere gittim Barselona'yı karıştırdım, geldim :) 4 tam gün neredeyse birçok yeri gördüm, yedim-içtim ve binlerce resim ile geri döndüm. Tavsiye eder miyim, tabii ki ederim...
La Sagrada Familia Kilisesi, Endülüs Arenası, Cristof Colomb Heykeli ,Montjuic Tepesi,Kraliyet Sarayı, Olimpic Liman, İspanya ve Catalunya Meydanı, La Ramblas Caddesi ekstra turları satın alırsanız da Gerona & Figueras (Dali Müzesi) Flamenco Gecesi Guell Park & Poble Espanyol & Gotik Mahalle en başta görülmesi gereken yerlerin başında geliyor ki ben büyük bir keyifle hepsine katıldım. Beklentimin üstünde çıkan yerler de olmadı değil hani, flamenko dansları ile büyülendim,İspanya'nın ünlü ressamı Salvador Dali'yi bu sefer memleketi olan Figueres'te bir zamanlar evi olan Salvador Dali Müzesi'ni gezerek tanıdım ki Dali müzesinden de hem gözümü hem ruhumu doyurup döndüm. Yurtiçi-yurtdışı farketmeksizin mutlaka tarihi-kültürel yerleri görür, 2 müzeye gittiysem de kendimi çok şanslı ve doyurmuş hissederim. Eve döndükten sonra araştırma yapmak için pek çok konum birikmiş olur ve genel kültür haznemi biraz daha genişletmiş olurum.
Gitmeden önce pek araştırma yapmadığım üzere turları tercih eder, erken kalkar dayanabildiğim en geç saatlerde de otele geri dönenlerdenim ben.Mümkün olduğu kadar çok yer görmek ve aktivite içinde olmak en büyük amacım gezilerimde. maddi durumuma göre alışveriş yapmış ve hediyelik dükkanlarını da ezberlemişsem değmeyin keyfime. O kadar uzun süre boş/serbest zamanım olmadığı için bu turu tahminimden daha ekonomik süreçlerde tamamladım. 

Ekstra turları satın aldığım için güzel parklar, renkli mekanlar ve tarihi sokaklarda dolaşma fırsatım, erken gelen Barselona takımının la ligadaki şampiyonluğunu stadları olan Camp Nou'da kutlama şansım da ekmeğin üstüne kaymağı oldu resmen.

Havası bize göre daha nemli olması sebebiyle epey sıcaktı ve kısa kollu yazlık tshirt-body geçişi yapmış oldum. Malum İstanbul sürekli iklim değişikliğiyle meşgulken hastalanmamak için nasıl giyindiğimizi 
şaşırdık.
Sonuç olarak yediğim-içtiğim benim olsun ben size gezdiğim gördüğüm yerleri başkalarının gözlemleri ve kendi resimlerim/fikirlerim ile sunmaya çalıştım. Şimdi biraz da genel kültürümüzü tamamlamak için açıklamalara göz atalım :)
Katalonya günümüzde büyük ölçüde eski Katalan Prensliği’nin sahip olduğu topraklardan oluşmaktadır. Kuzey sınırlarında Fransa ve Andorra, doğusunda Akdeniz, batı ve güney sınırlarında İspanyol özerk bölgeleri bulunmaktadır. 
Resmi diller Katalanca, İspanyolca ve Oksitanca’nın Aranca lehçesidir.Aranca, Aran Vadisi'nde yaklaşık 7 bin kişi tarafından konuşulur ve Oksitanca'nın bir lehçesidir. 2014 tahminlerine göre Katalonya toplam nüfusu 7.512.982'dir. Bölge nüfusu, İspanya nüfusunun %16,1'ini oluşturur. Son yapılan referandum sonucunda Avrupa'nın en özerk bölgesi unvanını almıştır. 2014 tahminlerine göre Katalonya toplam nüfusu 7.512.982'dir. Bölge nüfusu, İspanya nüfusunun %16,1'ini oluşturur. Bugün Katalonya’nın başlıca şehirleri Barselona (1.642.783), Tarragona (132,000), Girona (82.000) diye devam etmektedir...
Ölümüne Bir Emek
Barselona gezisi yapanların fark ettiği üzere bizim Mimar Sinan’ımız seviyesinde şehrin her yerinde bir Gaudi dokunuşu hakim. La Sagrada Familia’yı yapmaya 1883’te başlayan mimar, tüm bilgisini karmaşık sembollerle Meryem, İsa ve Kutsal Ruh’u simgeleyen bu kiliseye aktarma isteğinden 1908’de farklı projeleri bitirdi ve ölene kadarki hayatını, evini ve stüdyosunu taşıdığı La Sagrada Familia’da sürdürdü. Tramvay çarpması sonucu ölen Gaudi’nin esere uzaktan bakmak için geri geri yürürken kaza yaptığı iddia edilmekte.
“Geleceğin mimarları doğayı taklit edecekler”, GaudiLa Sagrada Familia’nın, iç yapısını ayakta tutan kolonlar dallanıp budaklanan ağaçlar şeklinde tasarlanmış. Yapının içine girildiğinde ormanda dolaşma hissi uyandırması amaçlanmış. Günümüzde pek çok mimar Gaudi’den ilham alıyor.İnşasının 100 senedir bitirilemediği La Sagrada Familia, 7 Kasım 2010’da Papa XVI. Benedict tarafından kutsanarak bir bölümü ibadete açılmış. Kilise aynı zamanda UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde bulunuyor.
İnşasında halen günde 600 kişinin çalıştığı kilisenin, 2026-2028 yılları arasındaki bir tarihte bitirileceği öngörülüyor. Zira yapının tüm giderleri halen yapılan bağışlarla karşılanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder