28 Mart 2018 Çarşamba

Kurumsal

Ne demek bu kurumsal, kurumsallaşma kavramı merak edenlere anlatmalıyım, sadece iş hayatında mı oluyor yoksa hayatın her alanına mı uygulanabilir bir bakalım bakalım efendim ;) neyin eksikliğini neyin yeterliliğini yaşıyoruz anlayalım, artık biliyorum ki asla fazlalık yok bu konuda. Tecrübenizle sabit olarak kime göre neye göre sorularıyla göreceli bir kavram bile olabilir çoğu kez. mesela iş hayatımdan örnek verecek olursam çalıştığım eğitim kurumlarından ziyade, kurumsal/ özel sektör alanlarında  ayrı bir kurumsallaşma ayrı bir kurum kültürü olduğu için kıyas yapma hakkına sahibim. Hele de mesleğim dolayısıyla yorum yapma hakkım bile var çok şükür :)
Neymiş bugünkü konumuzun açıklamaları hele gelin a dostlar da bir okuyalım, araştıralım, üzerinde düşünelim şu satırların...
Bir kurumun, bir kuruluşun veya bir işletmenin KİŞİLERE bağımlı olmadan faaliyetlerini sürdürebilmesi ve geliştirebilmesini sağlayan bir yapıya kavuşturulabilmesi işlemine denirmiş. Yani kişiler değişir fakat şirketler gelişir, büyür, işlevselliğini korumaya devam eder, etmelidir diyor. Bu nedenle de;
1- İş ve görev tanımları açık seçik yapılmalıdır,
2- İşletme içi kurallar ve yönergeler belirlenmelidir,
3- İşletmedeki (personel,mali işler, üretim, pazarlama v.b. gibi) birimlerin iş akışları tesbit edilmelidir,
4- Kurumun kendisine has temel ilkeleri ortaya konmalıdır,
5- Yetki ve sorumluluklar özenle tesbit edileli ve verilmelidir,
6- Yetki ve sorumluluklar, o yetkiyi veya sorumluluğu taşıyabilecek kişilere verilmelidir.
7- Nihai kararlar istişare ile alınmalıdır.
Doğru ve ileri taşıyan kurumsal davranış modelinin içinde neler olmalıdır diye düşünürken tam da duymak ve görmek istediklerimizi belirten bir yazı ile karşılaştım. Bakınız ne diyor :

  • Kendini gözleyen ve gözden geçiren yönetim şekilleri (kendini kayırmayan)
  • Doğru, paylaşılan ve anlaşılan, ebeveyn-çocuk değil de yetişkin-yetişkin iletişimi her türlü ilişkinin ve iş yapışın temeline oturtan bakış açıları
  • Yapılan işten önce o işi yapanın doğru insan olmasının önemini fark eden bir yönetsel zihniyet
  • Gidilen yolu ve yolun sonundaki hedefi gösteren, anlatan, paylaşan yöneticiler ve yönetimle aynı yöne bakabilen çalışanlar
  • Asıl işlevi hedeflere ulaşılmasını sağlamak olan araçları hedefin kendisiymiş gibi göstermek yerine, her zaman önce hedefi paylaşan ve sonra hedefe ulaştıracak araçları vurgulayan liderler
  • Doğru ve geliştiren hata ve problem giderme yaklaşımları
  • Eylem ve söylem tutarlılığı
  • Geçirgen liderler – bilgiyi ve gerçekleri yukarıdan aşağıya, aşağıdan da yukarıya gerektiği biçimde aktarabilme yetisini geliştirmiş liderler
  • Net bir gelecek resmi, o resmin nasıl çizeleceği ile ilgili bilgi paylaşımı ve resmi çizmeye yarayacak her türlü malzeme
  • Kurumsal değerlerin güçlü farkındalığı ve şartlar ne olursa olsun vazgeçilmezliği
  • Sarsılmaz güven
  • Çalışanların kurumun tüm kaynakları arasında en vazgeçilmez öneme sahip olduğu farkındalığı
  • Farkı yaratanın “insan” olduğu bilinci.
  • Mutlu çalışan = mutlu iş sonuçları farkındalığı
  • Gelişen çalışan = gelişen iş sonuçları farkındalığı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder