20 Kasım 2017 Pazartesi

Deneme 1-2

Hayatımız boyunca kaç kere teste tabi tutuluyoruz veya alanında ayrı ayrı olmak üzere totalde kaç tane test vardır şu hayatta inanın günlerce araştırma yapsam da net bir rakama ulaşamayacağımdan eminim. Ortalama almak veya kime göre neye göre soruma cevap niteliğinde birşeyler bulunabilir belki...
Hatta hayatıma yeni birini alırken ne gibi testlere tabii tutsam acaba diye kafa yakan araştırmalar yaparken bir takım yazılım testleri buldum. Başlıklara bakarsak tam da uygulamak isteyeceğim türden çıktılar :) fsfsagsfahxhasgajdsj

Birim Testi (Unit Testing)
İşlevsellik Testi
Regresyon Testi (Regression Testing)
Yük Testi (Load Testing)
Kullanışlılık Testi (Usability Testing)
Güvenlik Testi (Security Testing)
Uyumluluk Testi (Compatability Testing)
Arttırmalı Türleştirme Testi (Incremental İntegrationTesting)
Türleştirme Testi (Integration Testing)
Kabul Testi (Acceptance Testing)
Alfa Testi (Alpha Testing)
Beta Testi (Beta Testing)
Şaka bir yana denemek, denenmek, sınavlardan geçmek, zarf atmak, boş atmak dolu tutmak gibi genel ve fazlasıyla amiyane tabirlere uyan olgulardan bahsedeceğim ben bugün aslında.

Yeni bir aşka,arkadaşlığa, işe, ortama, şehre, ülkeye, daha hiç tatmadığınız hislere yelken açtığınız varsayalım. Önce kendinizi sonra da bu yazdığım olguları denemek istemez misiniz? Kendinizce çalışmalar yapar, bazen zamana bırakır bazen de hemen aksiyon alıp hızlı hızlı ilerlemez misiniz?
Ben genelde hemen bir şeyler yapma hissiyatında olan pimpirikli tiplerden olduğum üzere kendimce bazı denemelere gidebilirim. Akışına bırakmak (tam manasıyla) yok benim fıtratımda sanırım :) O nedenledir ki, hep bir zarf atma veya gözlemleme durumları hakim başlangıçlarımda Sonra baktım olmuyor çok yoruluyor beynim ve ruhum, bırakıyorum akışa ve gelişine, kaderimin rüzgarına bırakıyorum kendimi bir yerden sonra :) Kontrol delisi, deneme meraklısı, baştan kestirip atan, önyargılı dememek için kendime bazen teste tabi turmak yerine şans veriyorum karşımdakilere. Böylece hem sınırlarını hem benim için neler yapabileceğinin örneklerini görmüş oluyorum. Bu konu iş-aşk-aile hayatında hep böyle ilerliyor. lakin ben ilerletebiliyor muyum orası muamma! Neyse ki kendi kendimi geliştirme hedeflerim doğrultusunda verdiğim ödev son zamanlarda -özellikle- bu konuda öne çıkıyor. Çok yol katettiğimi düşünüyor ve deneme-yanılma yolundan değil oluruna bırakma- yaşayıp görme kısmına geçtiğimi kendime ilan edebiliyorum. benim gibi hisseden veya düşünen siz takipçilerime de önerim alt kısımdaki alıntı yazıda mevcut. Dizelere dökenin eline, kalemine sağlık. Okuyun-deneyin ve paylaşın efendim. Hoşbakın, hoşçakalın...

Bazen, her şeyi akışına bırakmak gerekir. Su akıp yolunu bulsun diye..
Bazen, ağlamak gerekir. Güçsüzlük sananlara inat, rahatlamak için..
Bazen, kimseyi dinlemeyip içinden geleni yapmak gerekir. Mutlu olmak için..
Bazen, susman gerekir. Büyüklüğün sen de kaldığını anlamaları için..
Bazen, görmezden gelmen gerekir. Sonradan olanları görmek için.. 
Bazen, sana değer vermeyenlerin hayatından çekip gitmen gerekir. Tek başına da mutlu olabileceğini herkese kanıtlamak için..
Ve bazen, yokluğunda seni özleyen birilerinin olduğunu bilmen gerekir. Çıkarsız, hesapsız, her ne olursan ol seni ”sen” olduğun için seven birilerinin olduğunu hissetmen için...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder