27 Aralık 2016 Salı

Olumla olumla

Uzun süredir buralarda yoktum lakin olmayacağımı zaten söylediğimi düşünüyorum.. Sene sonunda çıktım ortaya ve icraatlerimden ziyade sizi daha fazla ilgilendirecek bir konu ile sesleneceğim heryere..!

Aslında sırası gelmişken şunu da belirtmek isterim ki,  insanların herşeyden uzaklaşması ve kendi yaşamlarına bile uzaktan bakması gerekliliğini sık sık vurguluyorum yakınımdaki insanoğluna.. 

Bakmayın ben şanslı taraftayım, böyle bir imkan oluşturabildiğim ve kendi isteğimle işten güçten ve bulunduğum hayattan uzaklaştırabildim kendimi. Hatta yoğun çalışırken bile sürekli tatil kaçamakları yapar ve şarj olup geri dönerdim. Kaldığım yerden en iyi ve verimli halimle devam edebilmem için bulunduğum ortam veya insanları özlemem, pozitif kişiliğimde kalabilmem yeterlidir. Zaten yapı itibariyle çarçabuk olumlu bir havaya bürünebilen ben,  şimdilerde ülke gündemi ve yaşam şartlarına bağlı kalarak sürekli pozitif ve sakin bir ruh halinde olabilmenin ne denli zor, çoğu kez ''imkansız'' olduğunu anlayabiliyorum.
 Sürekli iyi giden durum olmadığı gibi sürekli kötü giden durumların da olmayacağını bildiğim üzere, vakti zamanında bu durumu farketmeden de olsa nasıl başarabildiğimi buldum ve sizlerle paylaşmaya karar verdim. Yüzde yüz geçerli midir bilmem ama kişiyi kendinden başka iyi veya çok kötü psikolojilere sokan başka birini daha tanımadım :) 
Polyanna tarzı yaşam biçimini benimseyin demiyorum zaten politik olmak yerine çatıdan atlamayı tercih eden ben, her defasında başkalarına nasıl böyle bir tavsiyede bulunabilir veya uygulayabilirim ki ???
Yani şimdi diyeceğim o ki;  işin/ gücün, paran/ pulun, standartların, tümüyle yaşam şeklin, elbetteki yaşamını yönlendiren ve seni sen yapan etkenler ve tüm bunlar fazlasıyla önemli.. Yüzde yüz geçerli olan şey ise beynine gönderdiğin her sinyal sana anında hareket olarak geri döner. Ben şimdi sinyal minyal diye olayı basite indirgiyorum ama bu konuyla bir bakıma özdeşleştirdiğim 'Mahatma GANDİ' amcamızın bir sözü vardır ki, olayın tümüne yani büyük resme bakmamızı sağlayacak bir bütünlükten bahseder. 
“Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür… 
Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür… Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür… Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür…Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değerlerinize dönüşür…Değerlerinize dikkat edin; karakterinize dönüşür…Karakterinize dikkat edin; kaderinize dönüşür…”

Hani bazen evrene mesaj gönderdim niye hala olmadı, galiba uzaylılar onu yedi' gibi espriler yapar dururuz ya, hah İşte evrene iletilen tüm bu niyetlerin, içten ve hissederek söylenmesine olumlama (afirmasyon) deniyor. 



Aşağıda örneklerini verdiğim konu ise Olumlama yani Afirmasyon, bilinçaltı programlamasını bilinç boyutunda değiştirebilme gücüymüş. 


Olumlamayı tanımlarken dikkat edilmesi gereken şey, dilek ya da dua ile karıştırmamaktır. Çünkü olumlama, gerçekleşmesi ya da devam etmesi istenen bir şeyi gerçekleşmiş sayıp, söz konusu pozitif imgeyi zihne yerleştirir. Zihne yerleştirilen bu pozitif imge de, kişinin bakış açısını kalıcı olarak şekillendirir ve olayları daha pozitif bir tavırla karşılamasını sağlar. Yaptığı olumlamalar sonucunda niyetlerine ve gerçekleştirmek istediği pozitif amaçlarına odaklanan kişi, adeta hayatının direksiyonuna yeniden geçmiş sayılabilir.

Hayal ettiğim her şeyi başaracak güce sahibim

Özellikle kendinize yabancılaştığınız ve özgüveninizi kaybettiğiniz dönemlerde son derece işe yarayan bu olumlama cümlesi, size aklınızın ve hayal gücünüzün tahmin ettiğinizden çok daha geniş bir oyun alanı olduğunu hatırlatır.
Neşeli, enerjik ve hayat doluyum
Sabahları uyanır uyanmaz tekrarlanması önerilen bu olumlama cümlesi tüm gününüzü iyi geçirmenizi sağlayabilir. Çünkü neşe ve yaşam enerjisi insanın içinden gelir. (Çok şükür ! ki öyleyim)
Kendimi olumlu / olumsuz tüm özelliklerimle birlikte kabul ediyor ve seviyorum
Tüm insanların ayrı bir renk ve tat olduğunu hatırlayıp, kendinizi başkalarıyla kıyaslamaktan alıkoyan bu sihirli cümle; aynaya baktığınızda bambaşka bir siz görmenizi sağlayabilir.
Bedensel ve ruhsal olarak sağlıklı ve bütünüm
İnsanın sahip olduğu en büyük hazine bedensel ve ruhsal sağlığıdır. Bu olumlamayı günde birkaç defa tekrarlayarak bedensel ve ruhsal bütünlüğünüze yatırım yapabilirsiniz.
Hayatımda olup biten her şey öyle olması gerektiği için oluyor
Hayatta her şeyin bir nedeni olduğuna inanın. Evrenin kusursuz tasarı dahilinde yaşadıklarınız, aslında sizi daha iyi bir noktaya ulaştırmak için çalışan birer araç niteliğinde olabilir. (ben en çok bunu yapabiliyorum galiba !)
Tercihlerimden ve hatalarımdan pişmanlık duymuyorum
İnsan hatalarıyla var olur. Ancak her yeni gün de yepyeni bir hayat fırsatıdır. Bu cümleyi her sabah söyleyerek hatalarınızı geride bırakmayı öğrenebilirsiniz.
Bana zarar verenleri ve üzenleri affedip unuttum
Size zarar veren insanlara karşı kin ve nefret beslemek kendinize yapabileceğiniz en büyük kötülüklerden biridir. Çünkü ne kadar kötü olursa olsun birini affetmek, kişiye güç ve özgürlük duygusu verir. (bunun üzerinde biraz çalışmam gerek, üzgünüm ki hala ödeteceğim konular ve insanlar var!)

Yani sorunları olduğu için mi söz ettiklerini, yoksa sorunlardan söz ettikleri için mi sorunların içinde olduklarını bilmeden !
SÖZ, bir enerji paketçiği ve düşüncenin somutlaşmış şekli olarak hayatımızda çok dikkat çekici etkiler yapar. Çevremizi ve hayatımızı değiştirebiliriz.
Bunun en iyi yöntemi de BİLİNÇLİ OLUMLAMAdır.
Olumlamalar, rast gele hazırlanamaz. Kelimesi kelimesine özenle seçilmelidir. "Olacak, yapacak", "istiyorum", "Her şeye rağmen" gibi kelimeler KULLANILMAMALIDIR


OLUMLAMA NASIL YAPILMAZ !
SE-SA eki;
Eğer çok Param olursa Mutlu olurum
Bu kalıp sizin hiç bir zaman mutlu olma becerisine sahip olamadığınızın ifadesidir. Çünkü mutluluğun sonucu bir şarta bağlıdır.
MELİ-MALI
Güçlü Olmalıyım
Zorunluluk öğesidir. Şimdiki zamanda güçsüz olduğunuz gerçeğini bilinçaltınıza verirsiniz.
ECEK-ACAK
Her şey çok güzel Olacak
Bu kalıp sizin isteğinizi hep geleceğe erteleyecektir.
TERSİNE SÖYLEM
Korkmuyorum
"Güvendeyim" yerine "korkmuyorum" derseniz, korkuya odaklanırsınız ve bu çözüm değildir.
BELİRSİZLİK
İyi bir hayat istiyorum
Nasıl bir hayatın sizin için iyi olacağını belirtmediğiniz için belirsizlik ifadesi vardır.


OLUMLAMA NASIL YAPILIR
- Olumlama yapmak için ilk önce geçmiş düşüncelerimiz ele alınmalıdır. Bilmeliyiz ki; geçmişteki anılarımızın oluşturduğu çekirdek inançlarımızı kırmadan ileriye gitmemiz çok yavaş ve zor olacaktır. Geçmişimizde bizi üzen insanlar, kötü anılar, maddi zorluklar hep blokaj oluşturacaktır. 
- Olumlamaların her ay 1 konu üzerinde ve aynı olumlama metni üzerinde yapılmalıdır. Çünkü bilinçli yaptığınız olumlamalar 21. gün sonunda bilinçaltınız tarafında kabul görür ve hayatınızda Gerçekleştirmek için çalışmalara başlar. Bir olumlamayı 3 gün yapıp bırakırsanız hiç bir fayda etmeyecektir. Ya da 2 farklı olumlama yaparsanız enerji kanalınızı dağıtırsınız.
- Olumlama sesli bir şekilde, yavaş tempoda, hissederek yapılmalıdır. Sabah ilk uyandığınızda ve gece yatmadan 2-3 er kere yapılan olumlamalar bilinçaltına daha fazla ulaşırlar. Kendinizle yaptığınız bu konuşmalar bir süre sonra içsel egonuzun size inandırdıklarını silecek ve yerine yenilerini koyacaktır. Bilinçaltına kodladığınız yeni söz ve düşünceler inançları yeniler ve çekim yasasını harekete geçirir.
- Olumlamaları Ses kaydı haline getirip gün içinde dinleyebilirsiniz. Yaptığınız ses kaydını uyurken, çalışırken, kitap okurken dinleyebilirsiniz. Ses rahatsız olmayacağınız seviyede normal düzeyde olabilir. Zaten dikkatiniz başka yerde olacağı için SUBLİMİNAL etkisi yapacak ve bilinç daha kolay kırılıp bilinçaltına ulaşacaktır. Sakın bilinçli olumlamaları bırakmayın. Sadece ses kaydı ve subliminal telkin dinlemek çekim yasasını dağınık çalıştıracaktır.
- Yine gün içinde belirli kalıpları tekrarlayabilirsiniz. Örneğin o ay içinde "Bolluk ve bereket" olumlaması yapmaktasınız. yaptığınız çalışmalarla beraber boş zamanlarınızda yada dışarıdayken sadece "bolluk, bereket, para" diyerek veya tekrar edilerek odaklanma sağlanabilir ve bu kesinlikle faydalıdır.
Bir süre sonra görmeye başlayacaksınız ki, çevrenizde size olumsuzluk veren kişiler gidecek, yerinde sizin düşüncelerinizi destekleyen insanlar gelecektir. Geçmişte istemeden yada isteyerek söylediğiniz olumsuz sözcükler yerini olumlu ve yapıcı sözcüklere bırakacaktır.
İnançlarınızı değiştirmek için bu 1 er aylık çalışmaları yapın. Sakın olumsuzluğa kapılmayın ve sadece kendinize inanın...diyor internet alılarındaki derlemeler ve bizzat ben-kendim-şahsım..

İnsan farkında olmadan klişeleşmiş bir takım sözcükler seçiyor. Söyledikleri bu cümleler gayri ciddi ve espri olsa bile bilinçaltları bunu bir emir olarak algılayıp realiteye dönüştürmek için çalışmaya başlıyor. Bilinçaltımızın bu mükemmel sadakatini maalesef olumsuz şeyleri hayatımıza çekmek için kullanıyoruz...

BU YÜZDEN İLK OLARAK AFFETME OLUMLAMALARI YAPILMALIDIR. 

Hayatımız boyunca geçmişimizde bizi üzen ve küstüğümüz insanların hayatımızda blokaj oluşturduğunu biliyor musunuz ? Ne yaşarsanız yaşayın geçmişteki herkesi kalben affetmeniz gerekmektedir. Kabul bu çok zor olabilir. Ama 1 ay içinde Hayatınızdaki mucizelere hayret edeceksiniz

Uygularsınız veya biraz zamana ihtiyacınız olduğunu düşünürsünüz.. Doyuma ulaşmak için bile kendi kendinize telkinde bulunmanız gereken, mutlu ve sağlıklı olabileceğimiz yepyeni bir yıl diliyorum şimdiden. Dediklerimi kulak arkası etmeyin. Ben birşeyi diyorsam boşuna demiyorum ve herkese faydalı olması için sürekli okuyor, geziyor ve kendimi geliştiriyorum :) Çünkü birşeyleri değiştirmek istiyorsam kendimden başlamam gerektiğini artık çok iyi biliyorum...

2017 yılının en özel günlerinde görüşmek üzere, güzel kalın :)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder