3 Ekim 2016 Pazartesi

Bir Külah Daha !


Başlığımdan anlaşıldığı ve beni tanıyanların çok iyi bildiği üzere ben bir dondurma bağımlısıyım !
Evet bağımlıyım çünkü herşeyden vazgeçebilen ben, şu dondurma yeme, arama hatta abartma sevdamdan asla vazgeçemiyorum. 40 yıl et yemesem aramam lakin  1 öğün tatlı yemekten uzak kalamam derim herzaman. Malesef dondurmayla yaşadığım aşk tatlı yemekten veya alışkanlıklarımdan çok ayrı bir durum. Mesela sessiz kaldığım tek zaman dilimi olduğu için ailemin ve yakın arkadaşlarımın bilhassa çok alay ettiği bir mecra olarak karşıma çıkar yıllardır. O sessiz kaldığım dilimde herkes istediği gibi kızdırır, konuşur, hatta daha da abartarak evlenme teklifi eden olmuştu... (Şimdilerde güzel sayılabilir ama o vakitlerde neredeyse çocuktuk, malesef çok gereksiz bi zamanlamaydı )

Kaç aydır tatil yapıyorum, iyisiyle kötüsüyle geride bıraktığım onca zamanda aklımda kalan ve asla kötü bir anı yaşamadığım renkli kareler dondurma yediğim yerler ve vakitler. Yanımdaki kişileri de unutmuyorum elbette. Hele ki 'hadi gel sana bir dondurma alalım da sinirin geçsin' diyen insanoğulları benim için pek kıymetliler :)))
Neyse ki, tüm bu örneklere rağmen beni her daim mutlu eden ve edecek olan nadir vazgeçilmez olgularımdandır 'Dondurma' yemek ve görmek. İtalya'da gerçek Roma dondurması yerken yüzlerce resim çektim o renkli ve muhteşem dükkanların içinde-dışında kısacası heryerde. Roma'ya henüz gitmedim lakin Milano'da ki dükkanlar da beni mutlu etmeye fazlasıyla yetti. Resmen bir çocuk gibi arka arkaya 3-5 kere girip aldım, yanımdakilerde şoka giriyorlardır kesin ama umursayan mı var milleti..!
Obez olmak pahasına her mevsim ve heryerde bulmak isteyeceğim bir alışkanlık işte, bu da benim manyaklığım deyip geçiyorum :)))
Dünyanın her köşesinde arayarak bulduğum bir marka var ve standında duran işletme sahibi kişiler bile şaşırıyor, şu ülkede de buldum şurda da vardı dediğim vakit. İlk olarak USA'de tanışıp yediğim ve sonrasında İstanbul'un her avm ve köşesinde uğradığım, Alaçatı ve Bodrum'da da özellikle denediğim markanın ismi 'Cold Stone Creamery'. Kendisi normal markalardan bir tık daha pahalı ama dondurma kategorisinde değil bildiğiniz tatlı ve kaliteli atıştırmalıklar kategorisinde yer alabilir. İçine ilave edilen meyve veya kurabiye parçalarıyla çok zengin bir tarife dönüşmesiyle kalpleri fethetmeyi başardı :) Yazlığımız Çınarcık'ta ise yalnızca benim, yaklaşık 25 senedir severek gittiğim, uğramadığım vakit sahibi Sabri amca ve oğullarının kızarak ''- nerdesin sen, gel çabuk buraya' şeklinde ikramda bulunduğu çok değerli ve markalaşmış ismi 'Sabri Balkan Roma Dondurması' ismiyle kalbimin bir köşesinde yer almakta :)

Son olarak ise dikkatimi çeken bir yazıyı paylaşmak istiyorum sizlerle. Uçarken THY'yi seçtiğiniz vakit mutlaka denk gelirsiniz 'skylife' dergisinde çok güzel makaleler, söyleşiler ve resimlere yer verirler. Eylül sayısında Roma Dondurmasına yer verip, kendi yerinden-yöresinden resim ve röportajlarla süslemiş Murat Gür ve Bora Akkurt. Ben derginin içinden o bölümleri keserek kabin ekibinden rica ettim ve memnuniyetle aldım. Sizler de daha fazla görsel ve videoya ulaşmak isterseniz diye marka isimlerinin üstüne link ile bağlantı yaptım, kolayca siteye ulaşabilirsiniz. Şimdiden keyifli seyirler ve afiyetler diliyorum, her bir leziz dondurma keyfinizde de beni hatırlayınız, hoşçakalınız efeeeem :)

Akdeniz ikliminin sıcaklarına karşı en lezzetli çözüm kesinlikle 'Roma Dondurması'. Roma İmparatoru Nero'nun dağlardan getirdiği buzları meyvelerle karıştırarark hazırladığı tatlılardan bu yana dondurmanın yolculuğu da insanlık tarihi kadar ilginç aşamalardan geçiyor. Peki Roma'da dondurma neyi ifade ediyor? Gelin Roma'nın en iyi galeteria'larını gezelim...
1-Roma dondurmacıları kendilerine has işletme yaklaşımlarıyla ülkede 'gelateria' ismiyle anılıyor.
2-Dondurma her şehirde ve kültürde olduğu gibi Roma'da da çocukların bir numaralı tercihi.
3-Roma dondurmaları sadece lezzetiyle değil sunumuyla da bir eğlence kaynağı haline gelmiş.
4-Dondurma dükkanları butik işletmeler olsa da köklü bir tarihe sahip.
5-Dondurma tabelaları şehrin dokusunda görsel anlamda eğlenceli bir dokunuş oluşturuyor.
6-Envai çeşit meyve ile hazırlanan dondurmaların renklerine
dükkan tasarımları da katılınca gerçek bir renk cümbüşü ortaya çıkıyor.
7-Dondurma ne kadar soğuksa, satıcıları da bir o kadar samimi ve sıcak. Bu roma dondurmacılarının ortak karakteristliği haline gelmiş.
8-Şehirlerde çok sayıda dondurmacı var ama yaz aylarındaki yoğun talep nedeniyle dükkanlarda sıra beklemeniz gerekebilir. Düşünmeyin, kesinlikle buna değecektir.
9-Çoğu dondurmacı küçük dükkanlarda hizmet verse de bazıları seyyar olarak şehri turluyor.
10-Dondurmalar, elbette soğuk servis edilmesine rağmen yumuşak kıvamını muhafaza etmesi ile biliniyor.
11-Külahları da dondurmalar gibi özenle hazırlanıyor ve bu konuda oldukça titizler.
12-Dondurmanın faydaları meraklı ziyaretçilere hem menülerde hem de duvarlardaki afişlerde tek tek anlatılıyor.
13-Nane ve mevsimin sıra dışı meyveleri, yeni lezzetlere açık dondurmalarda kullanılabiliyor.
14-Tüm bu dondurma dükkanları, heryerde olduğu gibi çocukların bir numaralı tercihi olurken Roma'da bir kafe olarak değerlendirmeye yetmeyi ve artmayı çoktan başarmışlar bile :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder