4 Nisan 2016 Pazartesi

Bahar havası


Temiz hava, bol gıda, renkli ortamlar neşeli insanlar gibi ihtiyaca yönelik söylemler daha sık dile gelmeye başladıysa malumunuz bahar ayları gelmiştir :) Açık alanlarda geçirilen saatler uzayacak ve umarım insanlık bir derin of çekerek az biraz rahatlayacak demektir.. .

Kış mevsiminden ziyade günümüz dünyasında artık aylar, günler hatta saatler daha zor ve içinde yaşarken farketmediğimiz veya alıştırıldığımız saçmalıklarla geçmeye başladı. Bi'tabi biz küçükken de böyle serzenişler vardı lakin bu denli karmaşık ve yorucu değildi hayat diye düşünüyorum. Hırslar, ruhsal sıkıntılar veya kötü insanlar bu kadar çok ve aşikar değildi, işte bundan adım kadar eminim ! Tüm bu hayat yorgunluklarına rağmen sağlıklı ve insani duygularınızla kalmak ise çok zor hele Türkiye'de neredeyse imkansız. Yaradan çok daha başka kötü gün ve insanlardan korusun diye dua etmekten başka birşey yapamıyorum sizler için. Ama kendimiz için neler yapabiliz diye düşünür ve yüzlerce alternatifle farkındalık sağlayabiliriz. Herkes kendi bencilliklerini düzeltse ve başkaları için saygı ve sevgi sınırları içinde yaşamayı öğrense herşey mükemmele yakın ve Dünya yaşanılacak bir hal alır mesela :)
Neyse ki, ben biraz fazla sıkılsam veya fazla üzgün olsam kendimi açık alanlara atıveriyorum. Mesela sinirliysem son nefesime kadar koşuyor, fazla enerjik hissediyorsam dans ediyor, mutluysam sevdiklerimle harika yer/mekanlarda güzel yemekler yiyorum :) Sınırlarımı ve akıl sağlığımı böyle koruyorum resmen.. Diğer türlüsünü düşünmek dahi istemiyorum çünkü bu hayat şartlarında..!

Neler yapabileceğim veya erişeceğim konusunda ise gücümün kimlere hakettiği karşılığı vereceğini çok iyi biliyorum ve karşımdaki adına korkarak geri çekiliyorum...
Trafikte araba kullanırken bile çevreme, iş hayatının politik insanlarına, her türlü yalan ve emek hırsızlarına karşı alacağım aksiyonlar yine gün sonunda benim akıl ve ruh sağlığımı düzenlememe yardımcı olmalı ve insanlıktan çıkmamak için ekstra çaba harcatmamalı diye düşünüyorum :) Bakınız internette dolaşırken çok güzel resimlerle desteklenmiş yazılar ve öneriler buldukça paylaşıyor ve şimdi 10 maddelik basit önerileri kendi renklerimle sunuyorum sizlere. İnanın işe yarıyor çünkü ben zaten tavsiyelerimi uygulayıp güzel sonuçlar aldığım tecrübelerimden paylaşıyorum herkese...
Hem bunlar kişiden kişiye de değişmiyor merak etmeyin ;)
Maddi-manevi kendi çevreniz ve çerçevenizde uygulayabilmeniz dileğiyle mutlu haftalar...



1. Harika bir pazar kahvaltısı için mekanların açık bölümünde masa kapmaca oynamak yerine, doğanın tadını çıkarabileceğiniz bir yerde piknik yapın.
2. Cumartesi günü gezmek için dışarı çıkıp trafikte kamp kurmak yerine, elinizde haritayla hiç bilmediğiniz bir şehrin sokaklarını arşınlayın.
3. Bahar tonlarında boyadığınız yeni saçlarınızla selfie çekmek yerine, baharın her rengini taşıyan manzaraların fotoğrafını çekin.
4. Spor salonlarında pedal çevirmek yerine, sokaklarda veya başka şehirlerinden birinde bisiklete binin!
5. Bu güzel havada eve kapanıp film izleyeceğinize, kamp yapmaya gidip gün doğumunu izleyin.

6. Bilgisayar başında kedi videoları paylaşmak yerine; çıkın, hayvanat bahçesinde bir gün geçirin.
7. Balkonunuzda müzik keyfi yapmakla yetinmeyip, yıldızların ve havai fişeklerin altında konser dinlemek için festivallere katılın.
8. Evinize baharı getirmek için çiçek almakla yetinmeyin, kendinize mis gibi kokan tarlalarda bir gün ısmarlayın!
9. Rutin hafta sonu programlarınıza aynen devam edeceğinize; karnavallar için yollara düşerek baharın hakkını verin!
10. "Şöyle deniz kenarında bir saat kitap okumaya vakit ayıramıyorum" diye şikayet edeceğinize, bir hafta sonunuzu ufak bir kafa dinleme tatili yapmaya ayırın...
 https://onedio.com/haber/baharin-hakkini-vermek-icin-iskalamamaniz-gereken-11-sey-691489


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder