5 Şubat 2015 Perşembe

Çirkinler Şansı

Halk arasında kullanılan bir tabir vardır, beni benden alan hiç anlamadığım ve meraklar içinde bırakan..
Genelde teyzelerimiz çok beğendikleri kişilere söyler '' ah kızım, ah yavrum kendin güzelsin ama şansın güzel olsun ve akabinde hemen şunu eklerler ''Allah çirkinler şansı versin, işin ilerlesin'' Ben ise bunun üzerine otuz saat düşünürüm de düşünürüm. Teyzeciğim madem pek beğendin neden şansına çirkin olsun diyorsun, garezin ne karşındakine, yada dua mı ediyorsun beddua mı belli değil diye söylenirim:)
Etrafıma sordum soruşturdum, ansiklopedilere (vikipedi) ve forumlardaki yazılara baktım. Okuduklarımdan anladıklarımı ve  bu hususutaki  çeşitli birkaç görüşü paylaşmak isterim. Konu ciddi bilmenizde fayda var sevgili takipçiler.Eskiler söylüyorsa vardır bir gerçeklik payı dedim ve güneş yüzüme vururken en sakin zamanımı yakalayıp yazdım sizler için. Çok güldüm bir yandan da yapılan yorumlara.

Güzelle çirkin ilk önce dış görünüşlerine göre ayrılıyor ise, güzel bulunan kişiye önce övgü sonra kötü yanları söylenir çok şımarmasın diye. Yada sen güzelsin şansın çirkin gibi ithaflarda bulunur insanoğlu. Niye yapar hiç anlamam çünkü güzellik bir bütündür. Çirkinlik de keza aynı şekilde görünür genelde insanlarca. Okuduklarımın yanında saçmalamak bir yana için güzelse güzel şeyler gelir seni bulur karmasına inanırım çünkü ben!
Neyse şimdilik ben kendi net görüşümü aktarmıyorum güzel görmek isteyen zaten görüyordur diyerek sadece okuduklarımdan anladığımı sunuyorum.
Saygılar sevgiler güzel insanlarla geçen güzel günler :)

-Güzelin işi düzgün gitmez çünkü bütün gözler üzerindedir, eğer nazar diye birşey varsa direk değebilir, yani negatif-pozitif hertürlü enerji üzerindedir.
-Çirkin elindeki şansı iyi değerlendirmek için herşeyi yapar, başarıya giden yolu mübah sayar ve canını dişine takıp istediğini elde edene kadar gizliden gizliye çalışmalarına devam eder. Sonunda kazanır ve kimsenin ruhu bile duymaz.
-Beğenilen güzel bulunan bay/bayan herkimse bunun zaten farkındadır ve seçeneği çok olduğu için birtürlü karar veremez. Eğer ulaşmak istediği bir başarı ise kendine olan fazla güveninden, eğer bir kişi ise de fazla beklemekten kaybedebilir. Oysaki kendi halinde, dikkat çekmeyen ve etrafında çok insan dolaşmayan bir kişi  karar vermesi gereken kişi/olay herneyse zaten az ve öz olduğu üzere hedefe odaklanır ve durmadan ilerleyebilir.
-Güzel fazla şımarıktır herzaman daha fazlasını ister, çirkin olduğunu bilen ve hissettirilen ise aza tamah eder elindekiyle yetinir...
Çirkinin kaybedecek fazla birşeyi yoktur, güzelin ise ünü,namı,şanı,şöhretini kaybetmeye tahamülü olmadığından herzaman dikkatli olmak zorundadır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder