15 Aralık 2014 Pazartesi

Engel-sizler Bizler

Tam 8 yıl önce bir araya geldiler 200'ün üzerinde konser verdiler..Gönüllü Ritim Eğitmeni Yaşar Morpınar Hocaları ile Bremen...
Mızıkacıları'nın gençleri, 2007 yılında özel bir rehabilitasyon merkezinde ilk kez buluştular .."Ritim nedir, ritim aletleri nelerdir, nasıl çalınır? "gibi soruların yanıtlarını ilk kez o gün öğrenmeye başladılar..Zihinsel engelli gençlerden oluşan bu grup, o günden bugüne Türkiye'nin çeşitli illerinde, uluslararası kongrelerde, üniversitelerde 200'den fazla konser verdiler..
Ayakta alkışlandılar, motive oldular, cesaretlendiler..Daha da önemlisi bu topluma, "engellilerin yapamadıklarıyla değil, yapabildikleriyle anılmalarını" sağladılar..
Başta anneleri olmak üzere ebeveynleri, gönüllüler hep yanlarında olup bu özel gençlere destek oldular..
Yaşar Hocaları da onlarla hep gurur duydu..Duyacak ta..
Bu dizelerin sahipleri bugün şirketimizde özel bir gösteri düzenlediler. Üniversitedeki eğitimlerimizde, ev arkadaşımın uzmanlık alanı ve senelerce özel eğitmenlik yaptığı otizm merkezlerinden de az çok alışığım ben aslında bu güzel yürekli arkadaşlarımızda sohbet etmeye.. Farkındalıkları ve spesifik olarak uzmanlaştıkları alanlara şahit olmak ise herseferinde paha biçilmez duygular bırakıyor insanın üzerinde. Normal doğan çocuklar ve gelişimini tamamlayan diğer bireylerin yapamayacakları kadar başarılara sahipler. Ezberleri ve perküsyona olan hakimiyetlerine şaşıp kalmamak imkansız..
Guinness rekorlarına girmeye hazırlanıyorlar çünkü başarılı ve senkronize gösterileri günden güne çoğalıyor.
 
Ben herzamanki gibi gülerek oynayarak yanlarındaydım ve duygusal yanımı bir kenara atıp elime davulu aldığım gibi onlar gibi çalmaya uğraştım.  Eğitim şart tabii ama ben ruhumu ve beynimi o denli fokuslayarak bu işin üstesinden onlar kadar başarıyla gelemedim. Çünkü onlar herkesten daha özel ve daha hassas insanlar oldukları için muhteşem performanslarıyla farklarını ortaya koymayı başardılar. Saygı ve sevginin en büyüğünü sunduğumuz Bremen Mızıkacıları Perküsyon Grubu ile umarım yollarımız tekrardan kesişir..
 
Farkındalıklara dolu ve kendinizden başkalarına iyi davranacağınız mutlu sağlıklı haftalarımız olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder