5 Eylül 2014 Cuma

Tatbikat

Sözlük anlamı olarak; kuramsal bir bilgiyi, ilkeyi, düşünceyi herhangi bir alanda hayata uyarlamaya tatbikat deniyormuş.

Biz ise bugün, hem 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu ve ilgili yönetmelikler, işletmelerin ölçeğine ve çalıştırdığı personel sayısına bakmaksızın acil durum planı dahilinde temel yangın eğitimi almış kişi/kişilerin istihdam edilmesini ve diğer çalışanların da ayrıca eğitilmesini zorunlu kıldığı için bir uyarlama yapmış olduk hem de zaman olarak bir denemeye tabi tutulduk...
Yani tatbikat yaptık :)

Herzaman söylerim ki, yangından selden boğulmaktan korkmam izdihamda ezilmekten korktuğum kadar.!
Tabiki bilinçli ve sakin çalışanlar olarak en ufak bir sıkıntılı durumla karşılaşmadan tadbikatı gerçekleştirdik. Bağlı kalınması zorunlu bir senaryo olmamasına istinaden gayet rahat ve güle oynaya bir denemeden geçtik. Ben ilkyardım uzmanı ve kat görevlisi olarak rengimi aldım. Odalardaki toplantıları kesip herkesi çıkışa yönlendirdim :)) Amma velakin bu soğukkanlı imajımı herzaman heryerde gösterebilir miyim ? bilemiyorum bilmek de istemiyorum aslında  :))
Şu bir gerçek ki, eğitimlere tabi tutuldukça, bilinçlenmeye başladıkça ve herzaman hazırlıklı olunması gerektiğinin farkına vardıkça  insanın o panik davranışları yerini soğukkanlılığa bırakıyor, inanın bana...
Ben de, sürekli yapamam edemem diye sızlandığım herşeyi iş başa düşünce yada aklım başıma gelince çokta güzel yapıyorum hatta kendime inanamıyorum.


Neyseki önceden tahmin ettiğimiz herşeyin tatbikatını yapabiliyoruz bu hayatta.  Ya hazırlıksız yakalandığımız doğal afetler, çöküntüler, üzüntüler yada hayal kırıklıklarına napabiliriz? Çok çalışıp elde edemediğimiz, olacağına kesin gözüyle bakıp olduramadığımız ve ellerimizden kayıp giden hayallerimiz için nasıl bir ön izleme oluşturacağımızı soracak olursak?
İşte orda çok bilinçli olup hayatı kaçırmak yerine tedbirleri alıp dilediğiniz gibi davranmanızı tavsiye ederim. Çünkü ömrümüz malesef bir film sahnesi ve sadece fragmanını ölmeden önce izlediğimizi tahmin ettiğim kısa ve saçma bir deney tahtasi...

Çok felsefik olacak belki ama, bu cuma herkes icin gelişine yaşamayı uygun gördüm. Çünkü çok düşünsekte düşünmesekte çalışsakta çalışmasakta yasasakta yasamasakta geçiyor bitiyor ve yaptıklarımızdan değil yapamadıklarımızdan dolayı kalıyor pişmanlıklarımız :)

İyi haftasonlarımız olsun, ben biraz az düşünmeye gidiyorum..

see you later my followers..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder