30 Eylül 2014 Salı

Kadın / Erkek

Her nekadar düşüncelerimde erkek düzlüğünde yetişsemde, maşallah güç kuvvet olarak bazen şaşkına dönsemde ve kafamı koyduğum zor şeyleri elbet gerçekleştireceğimi biliyor olsamda, görüntü olarak tamamen kız çocuğu formatında doğduğum doğrudur !

Mesela ben birini cezalandıracaksam bir kadın gibi trip atmak, kıskançlık yapmak yada kuyusunu kazmak gibi sinsi ve komplike duygulardan çok yoksun ilerlerim. Onun yerine  ''delikanlı gibi'' tabirine yakışır biçimde  yüzyüze konuşmak, (şiddete karşıyım lakin gerekiyorsa) ve zamanı gelmişse herkesin anladığı şekilde gücümü göstermek isterim. Korkusuzumdur çünkü hakedene hakettiğini vermek gerekir, er yada geç sözümü tutarım!  Gözüm dönmediği sürece makul olabilir sadece konuşabilirim belki de bilemiyorum günü gelmeden...
diyeceğim şudur ki, bu durum benim tarafımca severken de böyle olmuştur, överken de söverken de...

Neyse ki bugün,  pastel tonlarındaki görüntüm, pembe ojelerim ve uçuşan saçlarım ile kendimi tam bir küçük kız çocuğu Heidi çizgi film karakteri gibi hissederken aşağıdaki makaleyi okudum :) İş hayatının feriştahları yani en tepe noktasındaki isimler bile gözlemlerini aktarırken kadın erkek eşitsizliği ve farklılıklarını dile getirmişler. Sunduğum kesitin ana fikrinde ''kadın kadın gibi görünsün fakat  erkek gibi çalışsın diyor. Başkasını kopyalamadan yaşasın ve başarıdan başarıya ancak böyle ulaşsın'' diyor. Tavsiye ediyorum ki okuyun kendinizi analiz ederken beni de erkek gibi güçlü ve keskin huylarımla kabul edin. Zira olabileceğimden daha da fazla tehlikeli olmak istemiyorum bu saatten sonra :))
şimdi bir bölümünü sunacağım yazıda da tam olarak atıflarda bulunuyor başarılı abiler, bana yada ben gibi düşünmeyen bazı bayanlara/baylara. Okuyun bakalım mesaj gayet açık ve net gelecek mi :)
Silikon Vadisi'nin büyük şirketlerinden Rapid Miner'ın yeni COO'su Michele Chambers ise kadınların etkinliğinin artırılması için küçük yaşta bazı önlemlerin alınması gerektiğini açıkladı.
52 yaşındaki Chambers erkek ve kadınlar arasındaki farkın ilkokulda başladığını söyledi. Chambers'ın oğlunun okulundaki kız çocuklarının neden satranç kulübüne katılmak istemedikleri sorulduğunda bazı kız çocukları oyunu sevmelerine rağmen erkek çocukları önünde akıllı gözükmemek için kulübe katılmadıklarını belirtmiş.

Bilgisayar mühendisi Chambers, "Bu beni gerçekten şok etti. Bu genç yaşta kızları sindiren bir döngü oluşturuyor," şeklinde görüş bildirdi.

Chambers ailelere genç kızları küçük yaştan itibaren cesaretlendirmeleri tavsiyesini veriyor. Onların kendileri gibi davranmalarının önemini savunan Chambers kızları iş ve sosyal hayat dengesi konuşmalarıyla boğmamak gerektiğini ve onların gözlerini matematik ve bilime açmak gerektiğini aktarıyor.

Chambers'ın kızlara tavsiyesi ise: "Kendinize güvenin, hedeflerinizi yüksek tutun, yeteneklerinizi bilin ve geliştirin. Kadın gibi giyinin. Entellektüel ve duygusal olarak kendinize güvenli bir şekilde argümanlarınızı sunun."
Chambers, "Eğer erkek gibi davranırsanız bu işe yaramaz. Eğer sadece kendiniz olursanız size o zaman saygı gösterirler," ifadesini kullandı.

Belki de Mary Jo White bu konudaki en iyi yorumu yaptı:
"Fortune dergisinin 1990'da profesyonel kadınlara verdiği tavsiyeyi hatırlıyorum: 'Kadın gibi görün, erkek gibi davran, köpek gibi çalış.' 25 sene sonra başarının formülünün değiştiğini söyleyebilirim: 'Nasıl istiyorsan öyle görün, kendin gibi davran ve köpek gibi çalış. Son kısmı atmak biraz zor."

Yazar: Jennifer Booten
Kaynak: http://www.wsj.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder