17 Eylül 2014 Çarşamba

Gözlük

Evin içinde veya dışarıda, birşey kaybetmekten nefret ediyorum ve bu nedenle de ''üzüntü hissimi'' abartmadan kısa kesiyorum.

Geçenlerde hatrı sayılır bir fiyata aldığım güneş gözlüğüm ortadan kayboldu. Arabada mı gitti, evde çöp kutusuna mı atıldı yoksa valizlerin içinden mi düştü bilemiyorum. Kısacası yer yarıldı içine girdi..! Yenisini almayacak kadar üzüldüm  açıkçası hatta kendimle epey bi alay ettirdim diyebilirim. Dalgınlıkla olacağını tahmin ettiğim için de peşine düşmedim. Öyle çok yer değiştiriyorum ki hatırlamama imkan yok !

Aradan birkaç hafta geçti ve ben tam umudumu kesmişken giysi odasının köşesinde hiç kullanılmayan bir sırt çantasının içinden yurtdışına giderken yanıma aldığım bozuk para çantam, elektronik aletlerim, uyku maskem, mp3 çalarım ve güneş gözlüğüm çıkıverdi.. O anki duygularımı ifade etmem gerekirse;  gece yarısı sevinçten resmen göbek attım evin içinde :))
Normal vakitte bulmama imkan yok çünkü okadar dolabın ve ayakkabının olduğu giysi odasında kedi yavrusunu kaybetse bulamayacakken ben kaybettiğim küçük birşeye denk geldim. Benim değinmek istediğim konu aslında, epeydir aradığım şeyi bulduğum dakikada yani dün gece bambaşka bir uğraş üzerindeydim. Şöyle ki; ihtiyacı olan birine kullanmadığım giysilerimi vermek üzere odanın altını üstüne getirdim. Kışlık-yazlık-baharlık, giydiğim yada giyerim diye sakladığım ne varsa eledim ve herşeyden biraz ekleyerek bir büyük çanta eşya çıkardım. Hiç Ummadığım anda, elimdekileri çıkarmak, fazla olanı da paylaşmak adına bende olanları tam da başkalarına göndermeye karar verdiğimde istediğimi buldum...
Belki hiçbirşey anlamadınız bu ayrıntılardan ama inançlarım doğrultusunda farkettiğim birşeyi paylaşıyorum. Kişi ve metalar üzerinde defalarca denediğim birşey.. İstediğiniz her ne varsa önce kendinizden birşeyler vermeniz gerekiyor. Vatana millete hayırlı bir insan yetiştirmek istiyorsanız yaşamı boyunca ailesi olarak kendinizden birşeyler verirsiniz. İşinizde yardımcı hayatınızda ise geri dönüşünü beklemeksizin iyilik yapan bir insan olmanız şarttır .Paylaşmak, yada para harcamak bile size bişey kazandırır. Nekadar nefes alırsanız okadar verirsiniz, sevgi, saygı, iyilik ve kötülük de size mutlaka geri dönüşü olan olgulardır. . Yani herşey al-ver döngüsü üzerindedir.   Rüzgar eken fırtına biçer sözü bile bunu kanıtlar nitelikte değil midir zaten? iyilik yapan iyilik, kötülük yapan kötülük görür zaten. Sadece herşeyin bir vakti vardır ve şartların olgunlaşması gerekir. Bu şartlar belkide sizin evrene neler verdiğiniz ile ilgilidir. . İyi niyetiniz sömürülüyor olsa bile günün birinde karşılığını mutlaka alacağınıza inanıyorum ben. Mesela kötülük yapanın da karşılığını alacağından hiç şüphem yok. Sadece zamanı gelmeli ve bazı taşlar yerine oturmalı :) Dedim ya belkide inançlarım (kaderci yapım) doğrultusunda böyle hissediyorumdur belkide yapabileceklerimden emin olduğum için.. Bilemiyorum :)

Bugün kendimi böyle hissetmeme neden olan sıradan bir gözlük olayı değildi. Söylemek istediğim, siz elden birşeyler çıkarın ve gerisini bekleyip görün. Verdiğiniz herşeyin bir karşılığı var bu hayatta. Emeğin, rahatsızlığın, saygının, sevginin,kınadığınız ve unutulduğunu düşündüğünüz herşeyin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder