29 Ağustos 2014 Cuma

Hep Gül :)

Sizede olur mu bilmem...

Bazen iş, özel yada sosyal hayatınızda öyle saçma ve gereksiz şeyler olur ki, siz kılınızı kıpırdatıp o insanlara yada olaylar bütününe bırakın laf anlatmayı, gülüp geçmeyi bile fazla görürüsünüz. Çünkü ben söylemiştim yada ben böyle olacağını biliyordum demek sizin için resmen haklılığınızı birkez daha kanıtladığınız için gurur kaynağı olmaktan çıkar, yine mi aynı şey oldu ya dönüşür..!
Genelde herkes için kullanılmaz bu tabirler. Öngörülerinizi geliştiren ''sinsi iş insanları'', özel hayatınızda ''ömür törpüsü adayınız'' yada arkadaşlar içinde en ''dengesiz ve fesat'' olanlar yapar bunları. Konu ne olursa olsun ben artık laf anlatmayı kestim, herşeyin vaktini bekler oldum çünkü herkes herşeyin farkına birgün elbet varıyor ve son gülen ben veya haklı olan her kimse ''iyi gülüyor'' arkadaş ;)
Şöyle yapacağım, böyle edeğim, onları da yeneceğim yada intikam almak için kullanılan sözlerden pek haz etmiyorum. Çünkü zaman herşeyi gösteriyor. Baştan ortalara dökülüp alay edercesine gülmek yerine, herşey bitince gülmeyi tercih ediyorum. Sanırım artık akıllanıyorum :)) Bu cümleyi çoğunlukla kullandığım ve henüz farkettiğim bazı şeyler için nerden geldiğini ve hikayelerini araştırdım. Birsürü şehir efsanesi ve anonim hikayeler buldum ama en çok hoşuma giden aşağıdaki oldu. Siz bu satırları okurken bende hakeden herkese mutlu huzurlu ve sağlıklı insanlarla geçireceği, çoook gülebileceği bir haftasonu diliyorum...


Hikayesi şöyle imiş:
Makedonya Kralı İskender, 14 yaşındayken Aristo'dan ders almış. Platon'un öğrencisi Aristo, İskender'e savaşlarda kesin sonuç almadan geçici başarılara güvenmemesini, bunların sevinç ve heyecanına kapılmamasını, son gülenin iyi güleceğini, kazananın son gülen olduğunu öğretmişti.
20 yaşında Makedonya Kralı olan İskender, çevresindeki ülkelerde egemenliğini sağladıktan sonra, İran ve Hindistan'ı fethetmeye karar vermiş. Pers Kralı Dara ile yaptığı savaşta, iki katı çokluktaki İran ordusu zaman zaman galip gelir gibi göründüyse de, son gülen iyi güldü ve zafer herşeye rağmen İskender'in olmuş...
 
Türkçesini anlamayanlar için ise diğer dillerini sunuyorum :))
 
Fincesi: se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa
İngilizcesi: he who laughs last, laughs best
Almancası: wer zuletzt lacht, lacht am besten
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder