23 Mayıs 2014 Cuma

MonoLisa BurciLisa

Monolisa derler bana, bir yarım ağlarken diğer yanım her daim gülüyor çünkü !İlk defa çekildiğim vesikalık resimden bile belli oluyor sağım ve solum arasındaki farklılık. Tek bir duruşta aynı anda her ruh halini barındırdığım ozamandan belliymiş. Yarısını kapat ağlıyor, diğer yarısı da gülerken gözümün içi parlıyor resmen. Sinirden ölürken gülmekten kısılan göz kapaklarım gibi mesela. Psikopatlık ruhumda var sanırım :)
Bir kaşım daha düzgün, bir gözüm daha belirgin, bir ayağım daha büyük gibi söylemleri sohbet ortamlarınızda genelde duyarsınız. Bu vücudumuzdaki simetri yada Altın Oran diye bildiğimiz matematiksel olaydır. (Matematik ve sanatta, bir bütünün parçaları arasında gözlemlenen, uyum açısından en yetkin boyutları verdiği sanılan geometrik ve sayısal bir oran bağıntısıdır.
Eski Mısırlılar ve Yunanlılar tarafından keşfedilmiş, mimaride ve sanatta kullanılmıştır)

Ama tam anlamıyla bilinen ve halk tabiriyle kullanılan simetrik takıntılarınız varsa milimetrik farkları bile anlayabilirsiniz. Ben evdeki tablolardan, giysilerin duruşundan ziyade bakışlarımın ve duruşumun sağ ve sol taraf olmak üzere farklılığından bahsetmek istiyorum özellikle. Biraz araştırdım biçok forumda örneklerine denk geldim, yapılan çalışmalardan da gördüm ki simetrik yüz doğal durmuyor, içten değil bikere :) Estetik, botoks ve zamanla yüz değiştirenlerden bahsetmiyorum bile, ama birde iki yüzlüler var ki aman Allah herkesi korusun onlardan ve benim orantısız hışmımdan :)
Neyse ben biraz baktım da bu durumu resmeden yada başka araştıran kimler varmış diye...
Fotoğrafçı Eray Eren, insan yüzünün simetrik olmadığının değerlendirmesini yapmak için Asimetri adını verdiği bu çalışmaya imza atmış. Bildiğiniz gibi simetri, bir bütünün ortasından geçen sanal bir düzleme göre sağ ve sol parçalarının aynı olması olarak adlandırılabilir. İskelet sisteminde gözlemlenen asimetrik yapılanma gerek mekanik gerekse genetik faktörlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Fotoğrafçı bu çalışmasında, modellerin cepheden çekilen fotoğraflarını orta noktasından ayırarak her bir parçayı ayna görüntüsüyle tamamlamış ve insanların yüzlerinin sağ-sol taraflarının birbirinden farklı olduğunun değerlendirmesini yapmayı amaçlamış ve daha doğal bir sonuç elde etmek için fotoğraflara hiçbir müdahalede bulunmadan siyah beyaz olarak bizlere sunmuş. Eray Eren; 'Yüzümüz birden fazla özelliğe sahiptir, mükemmel simetri güzelliğin temel bir özelliği değildir.' diyor... Resimleri bir inceleyin gerçektende insanların en güzel hali hiçbir müsadahle olmadan göründüğü doğal hali..
http://onedio.com/haber/turk-fotografcidan-harika-bir-calisma-yuzumuzun-sagi-ve-solu-ayni-midir--252485

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder