14 Nisan 2014 Pazartesi

Koka-Kola

Geleneksel olmak iyidir, geldiğin yeri köklerini her daim bilirsin. Sonunda ne olursa olsun, ister mutluluk, ister hüzün, ister varoluş, ister yokoluş, farketmez daha bilinçli ve bu doğrultuda daha mutlu olursun.

Birde yenilikleri kendine entegre etmeyi becerebilirsen, basamakları adım adım çıkar, başarıdan başarıya koşarsın. Benim tahminlerimce bu durum iş-aile ve sosyal hayatımızdaki paralellikte de hep aynı şekilde meydana gelmektedir. Seneler geçtikçe ya ilk günlere özlem duyar yada kendimize benzetme arayışımız başlar mutluluğun kökeninde.

Bir reklam filmi dönüyor son zamanlarda ekranlarda ve diyor ki;
Bu topraklara has, içinde mutluluk taşıyan iyimserlik ifadelerine hayran kaldık. 50. yılımızda adımızı Türkçe yazdık.
 Aslında marka, Koka-Kola logolu ambalajları ile raflarda yerini alarak, birlikte geçirilen mutluluk dolu 50 yıl için Türk halkına teşekkür ediyor.
50. yıla özel olarak Karpat İstanbul tarafından hazırlanan reklam filminde Türkiye topraklarında kullanılan, bize has ifadeleri Halit Kıvanç’ın ağzından duyuyoruz: “Hadi hayırlısı”, “Kısmet”, “Sıhhatler olsun”, “Kolay gelsin”, “Canın Sağolsun”, “Helal olsun”, “Hayırdır inşallah.”

Bu ifadeler başka hiçbir dile çevrilmeyen, çevirmeye çalışsak bile anlamını yitiren, asla karşısındakine o hissi geçiremediğimiz kelimelerden oluşuyor... Nasıl ki bizim de kişisel olarak kendi ifadelerimiz, anlatım biçimlerimiz varsa millet olarak da asla vazgeçmediğimiz cümleleri yansıtmışlar reklamlarda... Ben zaten içinde güzel bir müzik ve duygusal görüntüler olan herşeye aşığım :)

Şimdi bende hakeden herkese hayırlı işler bol kazançlar ve mutlu yarınlar diliyorum. İyi haftalarımız ve güzel renklerimiz olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder