21 Mart 2014 Cuma

Neden, neden, neden?

Bu sabah bir uyandık, taa taaaaaaam birşeyler eksilmiş hayatımızda....

Ömrümüzden bir gün, güvenilecek insanlardan birkaçı, kilolarımızın yarısı gibi olgulardan bahsetmeyeceğim elbette ki, olmaz dediğimiz, kapatılmaz dediğimiz, elimizden alınmaz dediğimiz özgürlüğümüzün bir kısmı olan sosyal medya kanallarından biri, dün gece apar topar kapatıldı. Ben uyumadan biraz önce
-acaba kapatılır mı?
-yok yaw daha neler?
-benimki galiba gitti bağlanamıyorum gibi twitleri okuyarak yattım. Benim içimdeki his ise, İran mıyız biz bea 1 gecede herşey değişsin türünden acabalardan oluşuyordu. Artık resmen paranoyak olduğumuz için olacak ki, herşeye %50  ihtimal veriyorum. Herşey biranda değişebiliyor yada birilerinin aklına gelen tüm kararlar yürürlüğe konabiliyor. Geleceğimden endişeli miyim hem evet hem hayır. Evet; çünkü hayal bile olamayacak kadar hızlı ve korkunç şekilde ilerliyor siyasi süreçler. Hayır diye düşündüğümde ise bu millet, tarihinden bu yana nelerle karşılaşmış, nelere göğüs germiş, ne yollardan geçmiş şimdi böyle gizli kapaklı işler yapılmasına mı göz yumacak, elbet hakkını arayacak ve değişim için uğraşacaktır diye geçiriyorum içimden. En azından böyle olmasını umut ediyor ve birşeylere güvenmek için bende harekete geçiyorum. ''amaaaaan politikacıların hepsi aynı zaten şekerim'' mantığıyla da yaklaşmıyorum olaylara. ''Özgürlüğün sınırı başka insanların özgürlüklerinin basladigi yerdir" başlığından yola çıkarak düşünürsek herşey daha kötü olmadan ülkeni pekala yönetebilirsin'' mantığıyla yaklasiyorum herseye ben mesela.

Yani diyorum ki; senin canın istiyorsa herşeyi yapacaksın sırf ben görmeden, bilmeden rahat rahat yoluna devam edeceksin diye ben niye internetten, parktan, deniz gören yerlerde kadeh kaldırmaktan, kızlı-erkekli aynı evlerde yaşamaktan, tekelin önünden geçerken  arkadaşlarıma 2 bira ısmarlamaktan ve dinimi Allah ile aramda tam olarak yerine getirirken başkasına hesap vermeden de yaşayabileceğim bir hayattan neden mahrum bırakılıyorum ?? Sırf birileri rahat edecek diye ben niye kendi hayatıma normal devam edemiyorum ?

Ve diyorum ki, bu millet televizyon çekmiyor diye çataldan anten yapmayı becerebilmiş, başarıya giden her yolu mübah sayabilmişken, bir sabah uyanır uyanmaz neden telefonlardan güvenli aplikasyonlar, bilgisayarlardan DNS ayarlarını değiştirmeyi öğrensinler neden surekli birilerine karsi dik durmayi ispatlayabilsinler :)

 Neden, neden, neden ????

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder