3 Şubat 2014 Pazartesi

Üşümek Yok !

Haftasonu tüm planlarımı değiştirip İstanbul dışında kalmayı başarabilmenin huzur ve mutluluğuyla güne başladım...

Trafik ve gece hayatında geçirilen zaman, AVM kültürü gibi olaylar haftasonumun çabucak bitmesi anlamını taşıyor çünkü...
Ara sıra ziyaret ettiğim, Yalova-Bursa-İzmit-Sakarya(Sapanca) bölgelerinde yaşayan ve konaklamak için söz verdiğim yakınlarımı sıraya koymadım ama öyle bir denk geldi ki hepsini gezdim bu aralar. Ayrıntıya girmeden belirtiyorum ki İstanbula yakın olsalar bile her şehirde ayrı aktivite fikri beni gerçekten çok ama çok mutlu ediyor. Biryerde sinema, biryerde alışveriş, biryerde pazar kahvaltısı ve göl kenarı kahve keyfiyle devam eden haftasonundan sonra yeni haftaya kuzu gibi başladım kısacası...
Tabiki tüm bu saydıklarım vakit-nakit ve kişi üçlemelerini denk getirdiğimizde oluşacak bir haftasonu, herzaman nasip kısmet olmaz biraz da şans meselesi...
Herşey iyi güzel geçti, gayet dinlendim eşimle dostumla eğlendim eğlenmesine ama işin 'soğuk hava' boyutunu hiç hesaba katmadım. Hernekadar kapalı mekanlarda ve araba tepelerinde dolaşsamda zamanın büyük çoğunluğu doğal ortamda geçti ve yağmayan kar yüzünden oluşan berbat kuru soğuk hala titrememe neden oluyor. Burnum, elim, ayağım hep buz gibi. Dün gece utanmasam yatağa bile çay götürecektim :) İnşallah bu kadar keyfin sonu hastalık olarak geri gelmez. Hazır iyileşip gezmeye-tozmaya başlamışken yeniden yatak-döşek moduna geçmeye hiç niyetim yok. O yüzden kendime birkaç tarif hazırladım. bakalım sizede iyi gelecek mi? 
 
- 1 tatlı kaşığı balı, 1,5 çay kaşığı toz zencefili ve 1 çay kaşığı toz zerdeçalı karıştırarak, macun yapıp sabah akşam yutmak faydalıdır.
- 1 bardak kaynar suya, 1 çay kaşığı tarçın konulur. 10 dakika bekletilip, günde 2–3 bardak içilir
- Tarçın kabukları çay gibi kaynatılır, günde 2–3 bardak içilir
- 1 bardak kaynar suya, 2 gram ıhlamur tozu konulur. 10 dakika bekletilip, günde 3–5 bardak içilir.
- 2 bardak suya, 1 elma kabuğu, 1 tutam ıhlamur, bir miktar karanfil konulur. 5 dakika kaynatılıp, balla tatlandırılır. Sıcak olarak içilir.
- 1 bardak kaynar süte, 2–10 gram adaçayı konulur. 10 dakika bekletilip, günde 2–3 bardak içilir.
 
 Ayrıca kaynamış suyun içine atılan kuru papatya yada vicks gibi maddelerde solunumu rahatlatırken ısınmanızı da sağlar. Pofuduk terlikleri ve televizyon izlerken dizlerinize alacağınız yumuşak battaniyeleri unutmayınız.
Eşiniz/sevgiliniz varsa aynı şeyleri onun için de uygulayabilirsiniz. Zira başkalarından özellikle de erkeklerden birşey bekleyene kadar kendi başınızın çaresine bakmak içindi yazdıklarım :)
Yarın görüşmek üzere hoşçakalın sımsıcak olun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder