24 Ocak 2014 Cuma

Özel Eğitim


Bugün çok özel biyere gittik. Öğlen arasında çıkıp birdaha olduğum yere ve yaşadığım zamana geri dönemeyeceğim duyguları yaşatan biyere. Biz şirkete yakın biryeri seçtik ve şirketimizdeki gönüllülerle 2 senedir benimde takip ettiğim arkadaş olma/yardımlaşma olayına bugün bende denk getirip bizzat dahil oldum.

BESYO mezunu olduğum için bizzat engelliler, rehabilitasyon ve terapatik konularında akademik eğitimlere sahibim. Fakat durum içinde bulunduğunuzda bambaşka bir hal alıyor şüphesiz ki.. Yakın çevremde eğitmenlik, yaşam koçluğu ve spor terapisti olarak çalışan dostlarımdan da gördüğüm kadarıyla, bu cennetlik insanların, kendilerine muhtaç insanlarla geçirdikleri bir yaşamdan bahsediyorum. Sadece 3 Ararlık Dünya Engelliler gününde hatırlamakla olmaz bizzat gidip görmek, zaman geçirmek gerekiyor. Birkaç resme sığmayacak kadar güzel zaman geçirdik karne günlerinde bu özel eğitime tabi tutulan gençlerle. isimlerini ben hatırlıyorum fakat bu arkadaşlarımızın kim olduğunu şöyle özetleyebiliriz:

Özel Eğitim Nedir?
Özel eğitim, özel eğitime muhtaç çocukların eğitimleri için özel olarak yetiştirilmiş personel ve geliştirilmiş eğitim programları ile bu çocukların özür ve özelliklerine uygun ortamda sürdürülen eğitime özel eğitim denir.
Türk Milli Eğitimini düzenleyen genel esaslar doğrultusunda özel eğitimle ilgili temel ilkelere 573 sayılı Kanun Hükmündeki Kararname' de yer verilmiştir. Bu ilkeler şunlardır:
1. Özel eğitim, genel eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır.
2. Her özel eğitime muhtaç çocuk; türü ve derecesine bakılmaksızın özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılır.
3. Özel eğitime erken başlamak esastır.
4. Özel eğitim hizmetleri, çocukların özür ve özellikleri dikkate alınarak, mümkün olduğu kadar çocuğun yakınına götürülecek biçimde planlanır.
5. Durumları ve özellikleri uygun olan özel eğitime muhtaç çocuklar, normal çocukların eğitimleri için açılmış olan okul ve eğitim kurumlarında eğitilmeleri için gerekli tedbirler alınır.
6. Özel eğitime muhtaç çocukların genel mesleki eğitimleri ile rehabilitasyonlarının kesintisiz sürdürülmesi esastır.
7. Özel eğitime muhtaç çocukların okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim, mesleki eğitim ve yaygın eğitim hizmetleri Bakanlıkça planlanır,ilgili kuruluşlarca yürütülür ( MEB, 1991).


ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUK NEDİR :
Özel eğitime muhtaç çocuklar beden, zihin, duygu, sosyal ve sağlık özellikleri ve durumundaki olağan dışı ayrılıkları sebebiyle normal eğitim hizmetlerinden yararlanamayan 0-18 yaş grubundaki çocuklardır.
SINIFLANDIRMAÖzel eğitim alanındaki uzmanlar tarafından yapılan sınıflandırmaya göre;
- Görme engelliler
- İşitme engelliler
- Konuşma engelliler
- Ortopedik engelliler
- Zihinselengelliler
- Uyumsuz çocuklar
- Sürekli hastalığı olan çocuklar
- Öğrenme güçlüğü çeken çocuklar olarak sınıflandırılmıştır.

Çocukları tanımaya, eğitim gereksinimlerinin ortaya çıkarılması, eğitimde düzenleme ve planlama yapmaya yol göstermek amacıyla yapılmaktadır.
http://www.sakirehanim.k12.tr/index.php


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder