9 Ocak 2014 Perşembe

Oturuyorum !


Hem şikayet ediyorum hem de geçtiğimiz seneyi tahmin edilmeyecek bir biçimde oturararak geçirdim, hala oturmaya devam ediyorum !

 Galiba bir müddet sonra alışkanlık haline geliyor planları erteleyerek gelişine ve sakin yaşamak....
2 sene önce rekor kırarak nerdeyse her haftasonumu ve tüm tatillerimi değerlendirip, gezip görmek ve yeni yerler keşfetmenin dayanılmaz hafifliğini yaşayarak geçirmiştim. Öyle denk gelmişti de denilebilir aslında...
 Yanımda herzaman kuyruk gibi birilerinin olmasına da gerek duymadan aklıma gelen heryere kendim gitmeye çalışıyordum. (paramın biriktiği ve ailemin destek olduğu kadarıyla heryere tabiki)
O yaşam tarzı da bünyede alışkanlık yapmış olacak,  sonrasındaki uzaklaşamama durumu bende boş oturuyorum hissi yaratmıştı. 2013'te ise 2-3 bilindik yurdum köşelerinden sonra dinlenmeyi tercih ettim. Niye bilmiyorum, acaba öyle olması mı gerekti yoksa resmen üşengeçlikten oturup kaldım mı diye sorguluyorum şimdi kendimi. Eş-dostla herzaman vakit-nakit-mekan üçlüsünütutturamayacağınız kesin ama illaki yanınıza birilerini bulmak için de beklemeyin !Belki benim gibi çevrenizdeki herkes yoğun çalışıyorsa ve acelem yok ha bugün ha yarın giderim derken bir bakmışsınız günler,aylar,seneler geçivermiş...
 Vakit-nakit varken, yaş henüz müsaitken ve yanınıza uyum sağlayabilecek insanlar bulurken gezmek lazım efendim. Ben bunu bilir bunu söylerim. Çok okuyan değil çok gezen-gören biliyor bu hayatta ve yanınıza kar kalıyor sağlıkta yapılan herşey.

Orta Avrupa, Bulgaristan-Yunanistan, İngiltere Fransa, İtalya ve sürekli Amerika'ya gitmek gibi işleri aradan çıkardım. Bu gibi ülkeleri ziyaret etmek biraz tefferuatlı ve masraflı olabilir fakat bilinmeyen birsürü yer varki ne vize isteniyor ne de öyle atla deve denilecek cinsten nakit dertleri var. Ülke yakınlarındaki yerleri öncelikli tercih etmeniz şartıyla, liste olarak şimdi bizleri kabul edecek yerlerin listesini yayınlıyorum. Listenin en uzaklarına da ihtiyacı olanlar değil de öncelikle gözönünden kaybolması gerekenler gitsin ! Bu ülkeyi terkettikleri zaman, sadece güzel insanlarla yaşamamız için bizlere bir iyilikleri dokunur belki :)

 
 işte Türkiye‘ye vize uygulamayan yeni ülke ve özel idare bölgelerinin listesi
 
Antigua-Barbuda, Arjantin, Arnavutluk,
Bahamalar, Barbados, Belize, Bolivya, Bosna-Hersek, Brezilya,
Ekvador, El Salvador,
Fas, Fiji, Filipinler,
Guetemala, Güney Afrika Cumhuriyeti, Gürcistan,
Haiti, Honduras, Hong Kong,
İran,
Jamaika, Japonya,
Karadağ, Kazakistan, Kırgızistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Kolombiya, Kore Cumhuriyeti (Güney Kore), Kosova, Kosta Rika, Kamerun
Libya, Lübnan
Makau Özel İdare Bölgesi, Makedonya, Maldivler, Malezya, Mauritus,
Nikaragua,
Palau Cumhuriyeti, Paraguay,
Rusya
St. Vincent-Grenadines, Singapur, Solomon Adaları, Sri Lanka, Suriye, Svaziland,
Şili,
Tayland, Trinidad-Tobago, Tunus, Tuvalu,
Uruguay,Ürdün,
Venezuela.
Moldova (2012 Kasım)
Yemen (2013)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder