20 Ocak 2014 Pazartesi

Köh köh kööööööööh !

1 hafta ev-hastane arası mekik doku, sonra salgının herkeste bıraktığı en büyük problemin öksürük olduğunu ve hemen geçmeyeceğini öğren !

Son zamanlarda hiçbirşeye şaşırmadım şu insanları yerle bir eden salgına şaşırdığım kadar...
Haftalarca süren yorgunluk ve öksürük mü olurmuş yahu ? Sıkıldım ilaçlardan oksijen ve vitamin takviyesinden, denemediğim bitki çayı, yutmadığım bal kalmadı. Hastaya gösterilen ekstra ilgi-şefkat bile yetti artık. Koca hafta işyerinde bulunmamak(perşembe gelmem ve dönmem bir oldu) ayakta kalma süren 2 saat full enerji takılıp sonrasında yatak döşek televizyon izlemek olsun ve uyku komasındaymış gibi yaşa! Hiç benim yapıma uygun değilmiş bunu anladım. Hiperaktifliğime bile nazar değdiğini düşünüyorum artık resmen!
Neyseki yeni bir haftaya başladım, hastalığın da en büyük kısmını atlattım, süzüldüm, güzelleştim, kendime geldim ama artık zehiri vücutta atma vakti dırdırlanmayı kesip birkaç faydalı çay bilgisi veriyorum şimdi.(Her derde deva bitkileri linkten bulunuz)
Sonraki bloglarda eğlenceli konularla görüşmek üzere sağlıkla kalınız efendim...
Adaçayı Etkisi:Mide-bağırsak rahatsızlıkları: Hazımsızlık şikayetlerinde, iştah kaybında yararlanılır.
Soğuk algınlığında aşırı terlemeyi azaltır.
Ağız ve boğaz enfeksiyonlarında (bakteri, mantar ve virüs) ve yangılarında (Uçucu yağı)
Kullanılış şekli:Günde 2-3 defa, 2 gram yaprak üzerine taze kaynatılan su ilave edilerek hazırlanan çay kapaklı fincanda üzeri kapatılarak 5-10 dakika demlendikten sonra içilir.
3-4 gram yaprak ile yukarıdaki şekilde demlenerek hazırlanan çay ile gargara yapılır.
Ihlamur Etkisi:Solunum sistemi rahatsızlıkları: Soğuk algınlığında şikayetleri hafifletici, terletici, balgam söktürücü, hafif yatıştırıcı, yangı ve ağrı giderici.
Kullanılış şekli:2 gram kurutulmuş çiçek üzerine kaynatılmış sıcak su ilave edilerek 15 dakika demlendikten sonra içilir. Gün içerisinde bir kaç defa uygulama tekrarlanabilir
Ayva Etkisi:Öksürükte yatıştırıcı (siyanogenetik glikozit) ve boğazı yumuşatmak için (müsilaj) ıhlamur gibi bitkiler ile birlikte kullanılması önerilir.
Kullanılış şekli:Akşamları yatarken 1 çay kaşığı parçalanmamış ayva tohumu bir fincan su içerisinde 5-10 dakika demlenip içilir. Çay hazırlamak için parçalanmış tohumların kullanılması durumunda çay yoğun jelimsi bir kıvama dönüşeceğinden miktarın düşürülmesi gerekir (yarım çay kaşığı).
Öneriler:Ayva çekirdeklerinde bulunan siyanogenetik glikozitlerin yatıştırıcı etkisi bulunmaktadır. Ancak bu maddelerin önerilenden daha fazla miktarda kullanılması zehirlenmeye yol açabilmektedir. Bu nedenle dikkat edilmesi gerekir. Ayva meyvesi ve yaprakları da taşıdığı müsilaj bileşenleri nedeniyle öksürüklerde yardımcı olmaktadır. Bilhassa ıhlamur içerisinde hem lezzetin hem de etkinliğin artmasını sağlamaktadır. Tatlandırıcı olarak bu çaya şeker yerine istenirse bal ilave edilmesi daha uygun olacaktır.

Rezene Etkisi:Mide ve bağırsak sistemi rahatsızlıkları: Sindirim sorunlarında, mide ve bağırsak motilitesini artırır, gaz ve spazmları giderir.
Solunum sistemi rahatsızlıkları: Soğuk algınlığında boğaz yangısını gidermek ve öksürüklerde yararlanılır. Uçucu bileşenleri anetol ve fenkonun solunum sisteminde ifrazatı artırıcı etkisi bildirilmektedir. Buna bağlı olarak balgam söktürücü etki gösterir.
Emziren annelerde süt miktarını artırmaktadır.
Kullanılış şekli:1.5 gram parçalanmış tohum üzerine kaynatılmış sıcak su ilave edildikten sonra kapağı kapatılıp 10 dakika demlenir ve içilir. Günlük önerilen miktar 5-7 gram parçalanmış tohumdur


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder