16 Ocak 2014 Perşembe

Bağışıksız mıyız?


Bu sabah kalkıp şirketteki yerimi aldım ama neden ayaklandım, neyime güvendim ve gün boyu nasıl duracağımı bilemeden şuan masamdayım.
Bu öksürük, ateş ve halsiz vücutla kaç saat daha dayanırım bilemiyorum ama hem yatmaktan sıkıldım hemde işe-güce dalınca hastalığımı unuturum diye umuyorum. Raporum, ilaçlarım ve aldığım tüm oksijen-serum seanslarının bir ifadesi yok şuan çünkü herkes aynı durumda ve kendisini koruyamayan herkes pembe yanaklarla kuru kuru öksürüyor :)

Ağlanacak halimize güler oldum çünkü nasıl bir salgın ne çeşit bir virüstür ki kadın-erkek, genç-yaşlı ayırmaksızın herkesi hastanelerde süründürüyor. Haftasonu etkinliğimiz acillerde serum yemek bir de bunu sosyal paylaşım sitelerinden duyurmak oldu birde...Hayır işin kötüsü kime acıyacağımızı da şaşırdık resmen...!

Neyseki tüm tetkiklerim yapıldı en ince ayrıntısına kadar kan tahlilleri, ciğer tomografileri ve sinüs grafilerine bakıldı,
herşey temiz ne enfeksiyon ne bir verem belirtisi yok ortada salgından nasibini almışsın dinlenmeden geçmez deyip eve yolladılar, bir güzel ilaçları verdiler.
Oysaki ne çok direnmiştim hasta olmamak için çünkü şirkette ve dışarda bulunduğum her ortamda virüs çok hızlı yayılıyor bağışıklığı düşeni anında tespit edip yatırıyor diye kendi kendime korkular içine girmiştim, faidesiz. Demekki kendimi koruyamadım, sevenlerimin sözünü dinlemedim. Şuan eşim-dostum çevremdeki herkes, herkes hasta ve en çabuk kim iyileşecek diye de iddiaya girer vaziyetteyiz resmen :)
Hastalığın tek iyi tarafı midemi küçülttü biraz da süzülmüş olmalıyım ki bugün herkesten çok güzel geri dönüşler aldım :)
Bağışıklığımı güçlendirmek için aşağıdaki maddeleri uygulamakta geç kalmış olsam da sesim soluğum ve tipim eskisi gibi olmasa da hiçbirşey için geç değildir. Domuz gribine yakalanmadığım için şanslıyım ve biran önce iyileşip domuz gibi sahalara geri döneceğim :)
 

GÜÇLÜ BAĞIŞIKLIĞIN ALTIN KURALLARI1. Sigara içmeyin, içilen kapalı ortamlarda bulunmayın.
2. Alkol kullanmayın hele ki beraberinde ilaç almayı aklınızdan bile geçirmeyin !
3. Günde 40 dakika egzersiz yapın. Ağır egzersiz değil, yürüyüş ile bol oksijen alın.
4. Yağı ve fazla şekeri hayatınızdan çıkarın, doğal gıdalarla beslenin.
5. Yediklerinizde ve içtiklerinizde aşırı sıcak ve soğuk dengesini koruyun.
6. Hazır gıdalardan uzak durun, vücudunuz besin değeri zayıf olan gıdalarla daha çok çökmesin.
7. Probiyotiklerinizi takviye edin. Bunun için fermente gıdalarla beslenin, ev yoğurdu yapın, turşu kurun, boza için.
8. Bunlarla birlikte bağışıklık sisteminizi güçlendiren bitki çayları için, baş boğaz ve sindirim ağrılarına iyi gelecek olanları tercih edin.

Herşeyden önemlisi önce kendinize sonra sevdiklerinize iyi davranın. Moralinizi ve vücut direncinizi yüksek tutarak keyfinize bakın:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder