3 Eylül 2013 Salı

Son-Bahar !

Artık balkon kapısı açık yatılmıyor, klimalı ortamlara da gerek yok gibi...

Giriş cümlemden de anlaşılacağı üzere yazı bitiriyoruz ve benim ruhum kararmaya başlayacak :( Sanırım en sevmediğim mevsim sonbahar hatta çok eski bir şarkıda da geçen depresif sözler gibi 'neden ayırdın bizi sonbahar ?
Renkli, neşeli mutlu günler geride kalıyormuş gibi hisseder çoğu insan şu mevsim geçişlerinde hele de yaz bitiminde...
Bu sonbahara ise biraz enterasan başlıyorum ben mesela geleceğe dair umutlarla...Kalp kırıklıklarının yerini mutlu ve huzurlu günlere bırakacağı yeni oluşumlarla...Biraz sabırlı biraz dik durulduktan sonra yaz da güzel bitiyor kış ta sağlam karşılanıyor diyeceğim birde ama kimse bişey anlamayacak şu cümlelerimden :)
Şöyle ki; herkes kendi hayatının kırılma noktalarını mevsimlere bölse kesin benimle aynı fikirde olur du bu satırları okurken...

Neyse ki tüm bunları dünde düşünürken  izinliydim ve denize girip zar-zor açan güneşin tadını çıkarabildim. İstanbula vaktinde dönüp bugün için hazırlıklarımı yapıp uykuya daldığımda ilk üşümemi de yaşadım.Oh kışa ne kaldıki dedim uykumu kaçırdım !

Ama diyeceğim o ki; bunların hepsi geçici yakında kendimizi sıcak tutacağımız günler gelecek  eğer ki şu mevsim geçişlerine dikkat edersek kafamız ve bedenimiz rahat edecek :)

Çalıştığım firma ve departmana ait olan 'Doğadan' Çayların çeşitlerinin fazlalığını ve her ihtiyaca karşılık veren alternatiflerini söylememe gerek yok sanırım ( Reklam değil, tecrübeyle sabittir)
Ben hastalandığım vakit bana tüm çayların karışımı takviyeler yapan arkadaşlarımın adına bende güzel bir sonbahar çayı tarifi vereyim de bu blogta da bir işe yarasın :)
MALZEMELER
1 tatlı kaşığı bal
Bir buçuk tatlı kaşığı toz zencefil
Yarım limon suyu
Bir bardak kaynamış su

HAZIRLANIŞI
Büyük bir bardağın içine balı ve ve zencefili koyun. Bir kaşıkla karıştırın. Macun kıvamında bir karışım olacaktır. Ardından kaynamış suyu ve limon suyunu karışımın üzerine dökün ve karıştırın. Kendinizi yakmadan mümkün olduğunca sıcak içmeye çalışın.
Yanlız yudum yudum değil de mümkün olduğunca çok çokiçmeye çalışın.
Zencefil çok güçlü bir antioksidandır. Kanın akışını hızlandırarak ve vücutta terlemesine yardımcı olacağı için terleme sayesinde de üzerimizdeki hastalığı ve toksik maddeleri atmış oluruz.
Zencefil, solunum yollarını açmada da çok etkili. Gribal enfeksiyonlarda oluşan ve hırıltı oluşturan (balgamdan)  solunum yollarının açılmasını sağlıyor. Böylece nefes alıp vermek, kaliteli uyku ve günlük yaşam mümkün olabiliyor.
 
Afiyet bal zencefil olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder