28 Ağustos 2013 Çarşamba

Çekilin, Mufffffakta Ben Varım !

 
Aslında düşüncem bugün farklı konularla huzurlarınıza çıkmak, içimi tüm ayrıntılarıyla dökmek ve  faydalı bilgiler vermekti :) Az biraz eğlenir güler, gülerken düşünürüz dedim ama baktım dün geceki maçtan sonra sinirden uyuyamadım, sabahta kalkıp normal vaktimde gelemedim..
 
Ozaman bol resim ve tarif vereyim, bugün de benim haricimde herkesin işine yarasın :))
Sıcaklara, sinire ve evinizin balkonunda oturuken stres atmanıza yarayan birkaç tarif...
 
Şimdiden afiyet olsun :)
 Ev yapımı limonata :

8 limon
2 su bardağı soğuk su
2 su bardağı toz şeker
Buz
Nane yaprağı

 Limon kabuklarını geniş bir kaba rendeleyin. 6 adet limonun kabuklarını soyduktan sonra küp şeklinde doğrayın ve rendelediğiniz limon kabuklarına ilave edin.Toz şekeri ekleyin.Elinizle limonları ovun ve iyice sularının çıkmasını sağlayın. Kalan iki limonun suyunu sıkın ve bu karışıma ilave edin. Limon parçalarını ve kabuklarını ayırmak için karışımı tel süzgeçten geçirin. karışımı 1 gün dolapta bekletmek çok daha yoğun ve doğal bir tat katar ancak limon suyunun içine soğuk su ekleyip nane yaprağı ve limon dilimiyle hemen de servis edebilirsiniz.
Çilekli margarita yapımı:

10~12 çilek
8 cl tekila
4 cl portakal likörü
6 cl çilek şurubu
    Çilekleri temizleyip robota atın. Sırasıyla tekila, portakal likörü, (Ben likörsüz de yapıyorum) çilek şurubu ve 10 adet buzu blanderdan hızlıca geçirin. Köpüğüyle beraber büyük margarita bardaklarında da servis edip afiyetle kadeh kaldırabilirsiniz :)
    Elmalı çikotop yapımı:
  • 3 paket bebe bisküvisi
  • 4 adet sert elma
  • 2 su bardağı çekilmiş fındık veya ceviz içi
  • Hindistan cevizi
  • 1 paket kakaolu puding
Elmaları soyup rendeleyiniz. Bisküvileri küçük küçük kırarak veya blenderdan geçiriniz. Bir kabın içinde elma rendesi,ceviz içi, bisküvi kırıntılarını iyice yoğurarak hamur haline getiriniz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp toplar yaparak servis tabağına diziniz. Pudingi 2 su bardağı süt ile pişirip karıştırarak 5 dakika soğutunuz.Servis tabağındaki topların üzerine kaşık yardımı ile dökünüz.Üzerlerine hindistan cevizi serpip buzdolabında 2-3 saat beklettikten sonra servis yapınız.

Vermiş olduğum bu güzel tarifler benim çok severek yaptığım ve yediğim eğlencelikler olarak huzurlarınıza çıktı. içine sevginizi birazda heyecanınızı katın. Tadı kötü bile olsa eşinizle dostunuzla keyifle yerken beni hatırlayın.

Sizi sinir ve strese sokan insanlardan mümkün olduğu kadar uzak durmanız önerisiyle, Hoşçakalın   :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder